måndag 30 mars 2015

majskycklingfilé till middag.

Jamen, det gjorde nog sitt att gå upp enligt klockan igår för idag vaknade jag som vanligt strax innan sju :) kanon. men jag var seg och regnet öste ner så jag var ju inte supertaggad på att cykla bort till gymmet. men jag åt min gröt och sen samlade jag kraft i soffan en stund innan jag begav mig ut, det tar ju trots allt knappt tio minuter bort. idag väntade mitt rena styrkepass, jag har satt upp som mål att klara 100 kg i marklyft och att kunna göra en pull ups(chin) själv så jag har fått ett schema att gå efter från Sara, så idag körde jag bara dom två övningarna plus en mag- och ryggövning. Sen var jag klar! :) så det gick undan, sen var det bara ut i regnet igen..

Sen fixade jag iordning mig för att möta Suss och Agnes över en lunch på stan, jag hade tur som fick skjuts in till stan :) vi åt en dagens på 4kök, det var viltfärsbiffar med kantarellsås, jag valde bort potatismos för jag gillar inte det och  åt med stekta grönsaker istället, det var mycket gott :) sen gick vi en sväng på stan men det var inget höjdarväder för det... men det var trevligt att ses en sväng, nu börjar Suss jobba två dagar i veckan så då kommer vi hinna ses lite mer, det blir kul! när jag kom hem var jag lite trött så vilade en tjuga på soffan, ja sen var det dags att börja med nästa måltid. jag hade köpt hem majskycklingfilé för jag vart sugen på att testa det, jag har ätit majskyckling på restaurang nån gång och gillat det. jag stekte först kycklingen i smör, vitlök och timjan för att sen slänga in den i ugnen där potatisen redan stått en stund, morötterna åkte också in i ugnen. sen hittade jag en termometer så stack ner den i kycklingen för läste att den är klar vid en innertemp på 70-72 grader. och det var den,  helt perfekt! men potatisen var inte klar då och jag hittade ett par körsbärstomater som också fick åka in i ugnen en stund. och vilken måltid! Så synd att jag fick sitta och äta den alldeles ensam bara, hahahaha :) jag hade en liten klick chilibea till också för det är gott. det blev väldigt bra smak av vitlöken och kycklingen var saftig och fin, riktigt nöjd. ibland kan även jag få till att, om jag bara anstränger mig :) jag är inte ett dugg ledsen att behöva äta detta i tre dagar framöver!

tanken var en promenad ikväll , men det spöregnar fortfarande så är inte speciellt sugen. nää, jag myser i soffan och taggar benpass imorgon! Och så har påskveckan kommit, jag älskar påsken :)

Min goda middag. Majskyckling, klyftpotatis, morot och tomat, sallad och chilibea.

Men hallå du söta unge! :) 

Inga kommentarer: