fredag 6 mars 2015

den stora matchen

Hallå! Idag är första dagen det känns som förkylningen skulle vilja vända, men det betyder ju inte att jag är frisk eller kan göra sådär jättemycket mer bara att det känns lite bättre i kroppen. så dagens stora projekt var att tvätta håret, jobbigt nog. jag vaknade vid sju-tiden först, tog en tablett och tänkte att jag sover en timme till, halv elva vaknade jag :) så skönt! så idag mest läst i min bok, tvättat och fönat håret, lagat mat = stekta köttbullar o koka pasta, hahahaha och gått ett varv runt huset och sovit middag. det känns skittrist att sitta hemma en fredagkväll, men jag är fortfarande hängig, min röst låter allt annat än frisk så den behöver nog vila. jag som aldrig annars kollar på tv har läst tv-tablån i tidningen noga varje dag den här veckan så jag har sett på Farmen, Vardagspuls, lite friidrott igår, Nyheterna, Biggest Loser och ett program som jag ramlade över av en slump: Under samma tak. jag vill egentligen inte se såna program eftersom dom är så pinsamma, men jag hade liksom inget annat för mig så lät det stå på. det gick häromdan i SVT och handlar om fem pensionärer och fem ungdomar som ska bo tillsammans under ett par veckor i ett hus. och jag anade att jag skulle få sitta med skämskudde hela programmet , inte för de gamlas skull utan för de unga. och jag hade rätt, jag behöver inte gå närmare in på det känner jag, men jag kommer inte fortsätta att se programmet då jag får ont i ögonen av sånt.
men till något roligare, igår så tänkte jag kolla på Lyxfällan på playen och då ser jag att den danska säsongen av Paradise hotel har dragit igång! Hur lycklig blev inte jag?? :) den kunde inte kommit mer lägligt. tjoho :)



Det här är min senast utlästa bok. jag köpte den imåndags och började väl igår? Den var väldigt lättläst och spännande. jag har inte läst något med den här författaren innan, men det kommer jag nog göra. den var helt okej, vad jag fattar det som ska hans andra böcker vara bättre. nu vet jag inte vad jag ska läsa härnäst... 

Inga kommentarer: