fredag 10 april 2015

morotsbröd med frön

Hej! Äntligen fredag, fast jag känner inte riktigt på det sättet eftersom det är min jobbhelg. Men en fredag är alltid en fredag och den startade jag som vanligt med min gröt och sen cyklade jag bort till Malkars, jag chansade på Västra idag, att det skulle vara hyfsat lugnt, det var mer folk på gymmet än jag trott, men det gick bra ändå! :) så veckans överkroppspass är genomfört och det gick fint! det innehöll både burpees och armhävningar, jag kämpade på bra trots att burpees inte är min starka sida, därför är det bra att jag övar på det? :) jag rullade ut min rygg på foamrollern innan jag begav mig hemåt, det behövdes idag! Det är så himla härligt väder och solen skiner och jag tycker om att få lite solsken på mig så jag gick bara en 20minuters promenad när jag kom hem från gymmet, runt Skälby så jag fick lite solljus :)

Kroppen mår bra, jag sover otroligt bra och kosten sköts bra. Den ska skötas bra i helgen också har jag tänkt :) när jag mår bra så blir jag så himla sugen på att baka. nu ska jag försöka hålla mig borta från onyttigheter så jag hittade igår ett recept på ett lättbakat bröd som jag hade alla ingredienser hemma till. Ett morotsbröd gjort på mandel- och bovetemjöl, jag tog en liten skiva efter lunchen nu och det var helt okej gott. jag har lite svårt om mandelsmaken tar över men bara man har nån skiva ost eller ett ägg på så blir det lätt att äta ;) kvällsjobb väntar så jag vilar mig en stund på soffan nu, jag steg trots allt upp tjugo över sex idag också:) Ha en fin helg!

Morotsbröd med massa frön från bloggen Hur bra som helst.


Det blir gott som kvällsmål på jobbet idag :)

Inga kommentarer: