fredag 17 april 2015

mormorströjan och prottemuffins

Hej min lediga helg! :) igår var jag riktigt trött efter en hel dag med jobb så jag slocknade innan halv tio så vaknade tjugo över sex, segade mig lite i sängen, åt frukost i lugn och ro med morgontidningen och sen cyklade jag bort till gymmet. helkroppspass + löpning stod på schemat, riktigt tufft pass där svetten bara rinner om en bara efter tio minuter! Men det är skönt och jag älskar faktiskt de här högintensiva passen, korta men effektiva :) så idag blev det totalt 4,5 km jogg/löpning, sprang alla sträckorna på 10an (pace 6:00) och det är bara för att jag ska orka allt på samma nivå. känns som flåset har blivit bättre under de här veckorna. sen var det övningar för hela kroppen, utfall, raka marklyft, plankan, armhävningar bland annat :) sen fick jag unna mig en stund i massagefåtöljen med proteinshake och riskaka - jag har varit dålig på att äta kolhydrater direkt efter träning och om jag gör det så kan det motverka mina dippar jag har fått.

efter gymmet blev det handla mat, sen hem och göra sig iordning för att senare cykla in till stan och göra ett par ärenden. jag har skött maten rätt bra den här veckan så köpte med mig sushi hem, det var länge sen jag åt det nu så det smakade fantastiskt gott efter att ha cyklat hem i en störtskur som innehöll lite hagel och motvind på det, var helt dyngsur när jag kom hem. bakade en omgång proteinmuffins efter maten och nu har jag chillat i soffan en stund, är trött men samtidigt pigg. jag ska läsa lite i min bok tänkte jag, det regnar nu igen så är inte direkt sugen på att ta mig ut.

Imorgon är det intervaller och yoga, sen ska jag träffa Tove och Felix :) om en vecka åker jag till Stockholm , det ska bli najs, det var länge sen jag var där! Hoppas på att det bjuds på bra shopping :)

Gutt att en del av fingret är med i hörnet, haha. Min nya "mormorströja" som jag kallar den, jag älskar sånahär jackor/koftor, min favorit gick sönder förra sommaren :( men nu har jag en ny, så nöjd! Mamma fattar inte hur jag kan älska dom, men allt ska man inte förstå sig på! 300:- från Only, jag köpte min som sagt på Torg ett i Nybban. 

Dagens mellanmål: proteinmuffins, skippade sötströ den här gången eftersom min pt tipsade om det, dom var ju godare med lite mer sött i. haha men mumsade i mig ett par jordgubbar som faktiskt smakade lite jordgubbar. Hurra! jag tänkte på det när jag var inne i stan att jag längtar så till det sitter en nisse i varje gathörn med sitt lilla stånd som säljer jordgubbar. ÅH svenska jordgubbar är så gott! Men idag fanns det svenska körsbärstomater på Maxi, det köpte jag med mig ett gäng hem, det är ju också så gott :) 

Inga kommentarer: