måndag 20 april 2015

egen glass utan socker.


Till mellanmål idag så gjorde jag en "glass". Den blev inte så glassig tråkigt nog, mest som en kräm. Jag åt bara halva portionen sen tröttnade jag, men man måste testa på för att veta vad som är gott, bra och lätt att göra. Den här var dock väldigt lätt att slänga ihop, man tog bara 1 fryst banan (lätt tinad), 1 skopa proteinpulver, 1 msk kakao, 1 tsk vaniljpulver, 1 msk jordnötssmör och mixade allt. Jag toppade med kokos för att jag är helt såld på kokos just nu :) jag ska testa en annan glass nån annan dag som ska bli mer som en sorbet. nu ska jag snart äta kvällsmål = kvarg med hallon, det vet jag att jag gillar :) 

Jag och Anna var och käkade på En trappa upp förut, det var mysigt :) och så har jag hunnit sitta på balkongen i solen och läsa i boken. Halsen känns bättre nu, det kanske räckte med att vila i två dagar? Jag hoppas det, vill verkligen köra mina träningspass den här veckan då jag inte har planerat nån träning till helgen :) 

Inga kommentarer: