söndag 3 maj 2015

citron och kokosbollar.

Gokväll! Det har varit en skön ledig helg, igår vaknade jag vid halv sex. Inte klokt nånstans, och så började jag städa kl 6 som om det skulle vara mer klokt, haha. Klockan halv nio var jag på gymmet och skulle springa 3 km på tid, det är ju inte så långt och det kan ju inte vara så jobbigt tänkte jag. HAHAHAH. Jo det var det. När jag var klar så tänkte jag: Alltså Tove springer snabbare än såhär när hon springer en mil, stört vad snabb hon är. Men man kan inte vara bra på allt ;) jag vilade ca 20 minuter sen var det dags för glödyoga. alltså, den va så jobbig igår, det bara droppade om oss, så bra pass! Älskar det :) Sen kom jag hem och åt och däckade i soffan i typ tre timmar. Det behövdes för på kvällen väntade fest med Tove! :) Vi käkade först lite tacos, Malin, Elin, Tove och jag. Sen kom även Robin och Toves jobbarkompis, vi hade en trevlig liten förfest. Det behöver inte alltid vara galet mycket folk, tycker om när man bara är några stycken. Utgång på det, Harrys. Det var skoj men jag fick typ magknip, jag hade testat att äta mathavre till lunchen, jag vet inte om det var det den reagerade på eller all alkohol för jag har förutom dom två glasen cava från förra helgen inte druckit något sen i januari. Jag cyklade hem vid två-tiden och vaknade utan magont idag så det var skönt :)

Jag vinkade av Robin vid bussen och cyklade Ängöleden hem och kollade på alla tappra löpare som deltog i Wings of life. häftigt lopp, men jag cyklade hem och  satte mig på balkongen med min tegelsten till bok och njöt av solen :) Nu ikväll har Tove och jag varit ute på en promenad, skönt att vara ute i det härliga vädret och prata om den lyckade kvällen. Nu har jag satt mig till rätta i soffan med mitt kvällsfika, men har varit nog med onyttigheter så det blev egen glass och citronbollar och te, nån måtta får det vara. Imorgon ska jag till frisören och fixa utväxten, tjoho!

Mina underbara citron och kokosbollar. Jag har haft pepparkaksbollarna och choklad och kokosbollarna på favoritlistan och de här platsar verkligen där också! 
1,5 dl kokosflingor
1 dl mandelmjöl
0,5 dl kokosolja
2 msk honung
lite vaniljpulver
citronskal och saft från en halv citron
en nypa havssalt (det glömde jag)
Mixa alla ingredienser och rulla bollar. Rulla i kokosflingor och ställt i kylskåp! 

Egen glass. Ännu lättare att slänga ihop. Ta en fryst banan, lite frysta hallon, en skvätt vatten, nån nypa vaniljpulver och mixa ihop allt. Klart. Supergott och friskt, men det blev lite väl mycket. Jag orkade inte allt :) 

En bild på mig och fina Tove. Min äldsta och bästa vän :) 

Inga kommentarer: