måndag 11 maj 2015

dagens träning och mat

Hejhej! Ny vecka, nya tag! Jag började med tvätt och städning i badrummet, jag fäller så mycket hår så det måste ju rensas under badkaret ganska ofta, det är så äckligt så jag gör det ju inte i onödan liksom.. Sen bar det iväg till gymmet, mitt marklyft och chins-pass stod på schemat, det gick jättebra idag! :) jag avslutade med att bara hänga i räcket , det gick mindre bra, greppet var inte det starkaste efter 45 min marklyft och chins-träning. hahaha :) Veckohandla på Maxi, eller ja, den närmsta delen av veckan, lär få handla på fredag igen, det går åt mycket mat! Men jag fyndade färsk, svensk kycklingfilé för 69,90:-/kg så det var jag supernöjd med!

Därefter hem och duscha för att cykla in till stan och möta upp Tove o Bea på en lunch, vi åt den på Kött och bar, jag har inte ätit lunch där innan men det gör jag gärna igen. Jag tog veckans fisk som var panerad laxschnitzel, men fick utan panering då jag inte kunde äta den, tog några minuter extra men har man inte bråttom så gör det inget. Det såg inte jättegott ut, men laxen bara smälte i munnen! Några småpotatis, broccoli och en skagensås tror jag det var till, supergott. Och det var den största laxbit jag fått ute på restaurang och på en lunch! Väldigt nöjd :)

Jag har hunnit sitta och läsa i boken på balkongen, men det blåste väldigt mycket så efter ett tag frös jag och så frös jag en timme efteråt. Middagen blev kycklingfilé i ugn med grönsaker, råris utblandat med lite mathavre för råriset tog slut och jag hade redan hällt upp vatten. Det blev bra. Jag stekte även champinjoner i vitlök så jag hade världens största portion mat, det blir så när man överdriver med tillbehören, jag orkade såklart inte äta allt. Hahaha.

En kvällspromenad blev det nu i solen, skulle gått med Anna men hon fick förhinder så fick traska själv, det gick bra men det är tråkigt o gå själv.. En kort arbetsvecka väntar, det känns skönt :)

Det var svettigt även idag på gymmet, jag har inte varit där på fyra dagar då jag körde utomhusträning ifredags. Men det var skönt med två vilodagar i helgen faktiskt, hade mycket energi idag! 

Dagens middag. Jag hade lite rub kvar sen jag gjorde fläskfilén som jag använde på en del kyckling. Supergod och jag kollade faktiskt inte innehållet när jag köpte den, men läste sen och det är inget socker och skit i, bara kryddor typ. Det gillar jag :) 

Dagens promenad runt Svinö :) 

Inga kommentarer: