tisdag 12 maj 2015

veckans benpass

Snart lunch, yeeey! Jag ska äta min ugnsbakade torskrygg med grönsaker, jag längtar. Jag känner att jag behöver påfyllning nu igen efter morgonens  benpass. det var jobbigt,  svettigt och kul som vanligt. 30 KB-svingar i en cirkel på tid skojar man inte bort direkt, jag kände av ländryggen lite efter första cirkeln, vilade ett par minuter och körde den andra också sen kändes det inte så värst mycket. Rullade på foamrollern efteråt men den gjorde inte ont, det kan komma imorgon men skönt ändå :) efteråt så gick jag och Anna 25 minuter på bandet och snackade av oss lite, idag är det mulet så det passade fint :) Ikväll är det jobb igen, men inte förrän kl 16 så hinner greja och vila lite här hemma innan.

Trots att kroppen är rätt trött så längtar jag redan efter gröten och morgondagens pass! Hahaha :) det känns bra att träningen är rolig och att jag längtar efter den, då gör man rätt.

Jag kan tjata sönder om de här tightsen, men lätt de bästa och skönaste tights jag köpt :)
dagens pass började med frontböj och burpees. 
cirkel 1: jump squat, goblet squat, KB-svingar, jägarvila
cirkel 2: bulgariska utfall med vikt, 30 kast med boll, bulgariska utfall + hopp utan vikt, sumosquat med boll som jag pressar över huvudet varje gång jag går upp. 

Inga kommentarer: