tisdag 19 maj 2015

Morot och bananmuffins

Hejhej! Den här dagen startade strax efter fem då jag hade öppning på jobbet. Men jag har inga jätteproblem att komma upp på mornarna, fast det va inte superkul när det ösregnade men tänkte att då gör det inget att jobba ända till kl 17 idag! Nu skiner solen men jag är så trött så jag hänger i soffan, jag ska träna imorgon så får ta igen det då, hoppas på några solstrålar som jag kan hänga ute i en sväng också :) det gick bra att jobba idag, dagen flöt på fort.

När jag kom hem så åt jag lite middag, bara att ställa in i micron och värma, bästa! Haha :) och sen testbakade jag ett nytt recept jag hittade häromdan, men då jag ätit massa ägg och äggröra de senaste dagarna så va äggen slut igår så jag kunde inte baka då. men idag handlade jag på lunchen så nu finns det ägg här hemma igen :) det är något som jag alltid ser till att ha i kylskåpet, typ mitt favoritlivsmedel! Man kan göra så mycket med ägg, och allt blir typ gott. Förutom löskokta ägg, det gillar jag inte. Hellre lite för hårdkokt än löst, hahahaa, det är typ ingen mer än jag som vill ha det så :) Muffinsen som jag bakade blev helt okej, hyfsat goda men inte så saftiga. Jag älskar ju mina chokladkasienmuffins jag brukar göra som smakar chokladpudding i muffinsform, som är riktigt kletiga och goa! Det här var ett sånt bra recept som jag hade alla ingredienser hemma så då blir det inte ett så stort projekt att dra igång och baka. HÄR kommer du till receptet som jag hittade på bakasockerfritt.se , jag gillar att testa nya grejer i köket, ibland kopierar jag rakt av och ibland gör jag lite som jag vill och på känn :) ibland blir det bra och ibland blir det jättedåligt, men man lär sig alltid något på vägen, och övning ger färdighet!

Banan och morotsmuffins. 

Jag hade nog velat ha mer banankakesmak på dom, plus att dom skulle varit lite saftiga. 

Inga kommentarer: