fredag 22 maj 2015

hälsosam pizza!

Hejhej! Ännu en natt med dålig sömn, så jag var rätt trött imorse, plus lite träningsvärk här och var, inte mycket träningsvärk men det känns en del i rumpa, bröst och baksida axel, lite lagom sådär, så var inte jättesugen på att gå upp. Men det var bara att tagga om, jag taggade hela kvällen igår för mina backintervaller idag! Jag har en bra backe ca 10 min ifrån mig, i skogen där det är mycket skugga vilket är skönt när man ska springa :) när jag väl kom ut i friska luften och började röra på mig så piggnade jag till. Så det var jogga bort till backen och sen springa mina intervaller upp och gå ner, svettigt, jobbigt men samtidigt roligt! När jag gjort intervallerna så var det jogga tillbaka för att göra fem olika plankor, sen var jag klar :) Då fick jag äta igen, hahaa :) Bästa med att träna mycket.

Idag var det dags att testa ett nytt recept, på Jesper Personlig tränares facebook-sida så la dom upp ett recept på pizzabotten som jag tyckte lät intressant och lättlagat. Vilket det var, jag är alltid lite skeptisk till när goda, onyttiga saker ska bli goda, nyttiga saker - men jag blev positivt överraskad kan jag nöjt meddela! Så himla gott så det var knappt sant kände jag när jag åt min lunch.. Jag gillar min glutenfria deg, men den ska jäsas och kavlas, den här var bara att slänga ihop allt i en bunke, breda ut på en plåt, förgrädda och sen slänga på diverse godsaker och grädda klart. Snabbt och enkelt, kommer göra det här fler gånger :) Ikväll är det stängning på jobbet, så ska vila mig tills dess.

Min lilla backe, den ser inte mycket ut för världen på bilden, men det suger bra i benen vid kröken kan jag meddela. Upp och ner tio gånger!


Hälsosam pizza! Recept direkt kopierat från facebook-sidan: 
Tips på Pizzabotten:
Blanda:
3 dl mandelmjöl/bovetemjöl
2 tsk bakpulver
1 tsk salt
4 msk fiberhusk
1 skvätt olivolja
4 ägg
2 dl kesella

Platta ut på en plåt och förgrädda i ugn ca 15 min på 200 grader. 
Ta ut den och fyll med diverse gottigheter innan du ställer in den i ugnen igen. Redo att serveras när osten smält och fått lite färg.

Inga kommentarer: