lördag 30 maj 2015

choklad fylld med kokos!

Hallå! Gud vilket tråkigt väder vi har fått idag, men jag hade inget mer planerat än gå på yoga tycker att det känns helt okej, kroppen känns rätt trött så det blir skönt att bara vara hemma och vila sig, läsa bok, kanske se ett avsnitt från nån serie, äta choklad och så va tvättstugan ledig så passar på att tvätta. Jag ställde klockan idag ifall att jag skulle sova länge, först vaknade jag strax efter sex men kröp ner igen och sov tills klockan ringde vid halv åtta. Så skönt, min kropp behövde nog sova och jag har sovit bra, kan vara regnets förtjänst :) så jag gick upp och åt frukost, stressade inte men hade tänkt åka iväg till gymmet lite tidigare så jag kunde leka uppe på gymmet innan yoga-passet. Och det hann jag också, jag kände mig faktiskt inte jättepepp på det, då jag tränat efter ett program i tio veckor så kändes det lite konstigt att bara göra lite vad jag kände , men ändå kul :)

Så jag började med pullups med neutralt grepp, då jag har tummarna mot mig. Det är nog det enklaste greppet att dra upp sig själv på och jag fixade tre stycken i rad, sen körde jag tre i ett smalt gummiband, fortsatte andra setet med två på egen hand och i sista setet orkade jag bara en - men ändå! Jag är så glad för det är faktiskt ett bevis på att styrkan ökar och att det går framåt! För jag väger mer nu än i början av förra sommaren då jag fixade fem stycken i rad men då körde jag såna pullups varje vecka och övade sjukt mycket. Sen körde jag latsdrag i kabel, lutande hantelpress, sittande axelpress supersetat med axellyft åt sidan , då kände jag mig nöjd och så gick jag ner i yogasalen och vilade de sista tio innan passet började :) det var en ny instruktör på dagens pass, jag gillar ju verkligen hon som brukar ha lördagspasset så förväntade mig inte direkt något speciellt. Men det här passet var riktigt bra, jag ska se om jag kan hitta tid att gå på några fler av hennes pass. Det var lite lugnare men ändå bra flöde och sista stunden på mattan blev väldigt känslosam idag. Jag har läst om personer som berättat att dom skrattat rakt ut, börjat gråta osv för känslorna väller upp och idag hände det mig också, jag började bara gråta, tårarna rann bara ner på kinderna. Det kändes så fridfullt och jag kände sån tacksamhet för livet!

Snart får jag äta mellanmål, det ser jag framemot. Jag känner att suget är stort idag, kanske beror på min sockerbomb till paj tills kvällsfikat igår. Syndar lite med min nya favoritchoklad:

Alltså, choklad och kokos! Det bästa från två världar, den är så god! 

Såhär nära vara jag igår och fixa en pullups! :)

Inga kommentarer: