söndag 31 maj 2015

mat i stora lass!

Hejhej! Kvällen igår blev väldigt lugn, jag var trött och det var regnoväder så stannade inomhus, läste ut Jo Nesbos senaste: Blod på snö. den höll inte samma klass som dom andra böckerna han har skrivit, lite besviken faktiskt - men den var lättläst! Sen såg jag ett avsnitt Game of thrones, det händer inte jättemycket i femte säsongen kan jag inte påstå, man blir inte supertaggad på att se ett avsnitt till..

Idag gick jag upp tjugo över fem för jag tackat ja till några extra timmar på jobbet som innefattade att jag började jobba 6:30 på min lediga söndag. hahaha, men det gick bra och jag är ju rätt morgonpigg. timmarna på jobbet gick fort och sen var det hem och göra sig iordning för att åka till farmor o farfar. jag fixade enkla wienerbröd av smördeg, dom blev inte lika bra som förra gången men helt ok! farmor bjöd på mat och jordgubbar till efterrätt. trevlig eftermiddag ute i skogen. nu är jag helt slut, det blir nog en tidig kväll. jag är ju ledig imorgon igen så då ska jag träna på mina marklyft igen :)

det här med mat, jag tänker typ på mat jämt. vad jag ska äta vid nästa måltid, ofta hur långt det är kvar tills jag få äta igen.. Några av de senaste matintagen:
Lördagens middag. en plocktallrik med diverse godsaker. Äggröra är en stor favorit just nu, får till den riktigt perfekt. Här äts den med köttbullar, vitkålssallad, salami, melon, körsbärstomater, gul kiwi. 

Lördagens kvällsgottis. Proteinglass från Lohilo. båda två va riktigt najs. jag har snöat in på kokos så älskade kokosglassen, väldigt fräsch! God för att vara en nyttig glass! 

Dagens mellanmål efter jobbet. Kokoskvargen är sjukt god. Toppat med en nektarin som också är väldigt goda för tillfället, älskar att nektarin-säsongen är här! Så gott att äta som den är men brukar ofta ha det i sallad, piffar till vilken tråkig sallad som helst :) 

Inga kommentarer: