lördag 9 maj 2015

flygande jakob + backintervaller

God förmiddag! Gud vad trött min kropp är, jag vaknade lite innan sju men somnade nog om en stund och låg ända till kl 8 idag. Så skönt , det händer liksom aldrig! Men kroppen är trött, benen är trötta med lite träningsvärk och det är inte konstigt efter mina backintervaller från gårdagen. Jag körde på morgonen strax efter åtta och det var riktigt skönt att träna utomhus igår. Solen sken och det var fortfarande lite svalt på morgonkvisten, och det var rätt mycket skugga i min backe :) sen joggade jag tillbaka hem för att avsluta med fem olika plankor vid utegymmet, sen va jag hemma på en minut och klar. Härligt! Nu har jag vilodag både idag och imorgon, men imorgon slutar jag redan kl 14 så det blir nog en promenad eller liknande framåt kvällen, jag tänkte att jag skulle gått morgonpromenad idag om jag orkade, och det gjorde jag inte så jag sov lite till.

Jag testade ett nytt recept igår, en annan variant av flygande Jakob. Det var kokosmjölk och sambal oelek istället för grädde och chilisås. Den var helt okej, jag kommer nog inte göra den igen men jag gillar inte när det är så mycket grädde i maten så denna passade bra. Nu ska jag iväg för ett långpass på jobbet, slutar kl 19 så kommer nog bara lägga mig i soffan när jag kommer hem ikväll! Ha en fin lördag :)

Efter att jag sprungit mina backintervaller. Jag tycker att intervaller är den roligaste formen när det gäller löpning. Det går fort och är jobbigt :) 

Flygande Jakob. Hittade recept på supermat.devote.se och det är grillad kyckling, bacon, banan, kokosmjölk blandat med sambal och curry och cashewnötter. Det blir dagens lunch också :) 

Inga kommentarer: