fredag 1 maj 2015

fredagsgutt med fläskfilé

Ja, första maj och våren är här! Ehhh, det har regnat hela dagen och varit mörkt som en novemberdag. Vad hände? Det gjorde ju inte sådär jättemycket att jobba några timmar extra en sånhär dag, speciellt inte när det är en röd dag :) heheh. Halv sju till halv två var en rätt go tid tyckte jag, när jag kom hem åt jag ett lätt mellanmål och tog en 20 minuters powernap. Jag var rätt trött och var tvungen att ladda om till mitt träningspass. Helkropp och istället för löpning var det 1000 m rodd men det gick bra. Jag känner att jag kan jobba lite mer med tekniken i rodden så jag får mer kraft i varje drag istället för att dra många gånger, det är svårt och speciellt när jag gör det på tid. Jag var lika svettig och trött som vanligt när jag var klar! Nästa vecka ska jag få springa lite backintervaller, jag ser framemot det samtidigt fasar jag lite för jag vet att det kommer bli superjobbigt - men kul! :) 

Efter träningen så cyklade jag och handlade, jag blev jättesugen på fläskfilé häromdan så det slog jag till med! Jag ugnsstekte den med en rub med smak av örter. Jag har aldrig ugnsstekt fläskfilé innan och min stektermometer funkar inte så jag var lite orolig, men den blev väldigt bra. Inte perfekt, men helt okej för att vara mig och försöka gången ;) så jag försökte äta sakta men jag var hungrig och så var det såååå gott!! jag hade fått hem prover från Lomanders på vitlökssmör som jag skivade upp och la på köttet. Det var verkligen pricken över i:et, riktigt najs! :) 

nu ska jag låta maten lägga sig lite och sen blir det fika, jag rullade ihop ett gäng citron och kokosbollar. jag har bara hunnit smaka smeten än så länge, men den var fin! :) så jag återkommer hur goda dom var, jag har bara ställt in mig på att dom är asgoda och att min mamma skulle älska dom! tanken var att städa ikväll. för jag har inga planer och är rätt slut i kroppen just nu, så jag skjuter väl upp städningen (som vanligt) till imorgon. om jag vaknar tidigt kan jag ju göra det innan jag drar till gymmet?! jag har en känsla av att jag kommer somna tidigt ikväll också . haha :) 

imorgon blir det lite vin tillsammans med Tove, det kan nog bli en utgång också ;) det är väl dags nu?! det ska iaf bli väldigt mysigt! 

Citron och kokosbollarna färdigrullade och klara för kylen! 
UPDATE: Asså hur goda var dom inte? Underbart goda, så goda att jag åt upp hälften! hahaha :) jag får lov och spara några till imorgon också. Om ni vill baka så hittade jag receptet på den här trevliga bloggen som har mycket gott som jag lär testa på inom den närmsta tiden. Klicka här för komma till receptet! 

Min fredagsmiddag! SÅ GOTT!

Inga kommentarer: