måndag 1 juni 2015

nytt PR i marklyft!


JAAA! Det är inte 100kg än - men på god väg! 95kg åkte lätt upp idag och det var så kul. Jag kämpade med den där hala stången förra veckan och så först åkte 92,5kg upp och sen gjorde jag ett försök på 95 också som jag inte ens lyfta upp från backen för en vecka sen. Det är sjukt vad olika stänger kan göra. Tjoho :) vilken bra start på dagen. Det var tur att Anna o jag bestämt oss för att träna vid halv nio, då hann man slappa lite innan och jag var riktigt trött idag och fattade inte när jag åkte till gymmet hur jag skulle kunna lyckas maxa idag. Haha - bra inställning eller vad? Men när man väl kommer dit så taggar man till och jag byggde ju upp en stege så jag hann ju peppa mig. Sen hade jag några styrkeövningar för baksida o bål sen skulle jag köra två varv av en svinjobbig cirkel: Ro 250 m, 20 kb-svingar, 15 burpees. Men det gick rätt fort ändå. Sen satt Anna o jag i massagefåtöljen och hade det gutt. 

En lunch på stan tillsammans med Tove o Felix har jag hunnit med, plus: sol + bokläsning på balkongen i eftermiddagssolen, matlagning och en kvällspromenad med Anna o hennes hundar. Skön dag, ändå lite aktivitet men rätt lugnt. Jag gjorde ett nytt recept på en kycklinggryta som blev helt okej men som jag tror kommer vara godare imorgon i matlådan när den har legat till sig lite :) jag hoppas på det. egentligen skulle nog ris varit att föredra  till men jag fick för mig att koka potatis idag. Färskpotatisen har kommit och den kan jag faktiskt äta kokt, annars är jag inte så förtjust i kokt potatis. Jag har inte kokt en potatis sen jag gick på hemkunskapen i skolan så jag visste inte direkt hur jag skulle göra, hahaha! Men det gick bra, den blev rätt bra! 

Nehe, slappa i soffan en stund och så blir det en tidig kväll så jag börjar 6:30 imorgon bitti :) 

Inga kommentarer: