lördag 27 juni 2015

veckans benpass.

Hejsan. Jag som trodde att jag skulle slockna direkt igårkväll hade helt fel, det blev ytterligare en natt med dålig sömn, där jag låg och vred mig och kollade på klockan... och sov som goast när den ringde vid sju. jag behöver egentligen inte ställa klockan när jag är ledig men gör det på rutin i alla fall, för jag går upp då och även om jag inte sovit alla timmar som jag legat i sängen så har jag ändå vilat så tycker det är dags att stiga upp då. sagt och gjort, tryckte i mig gröt och cyklade bort för veckans benpass. Så roligt och jobbigt pass! Började med frontböj med paus i bottenläget, jag trodde att 30 kg skulle bli för tungt för mig men det fixade jag! :) Sen väntade en jobbig cirkel med burpees, hopprep, utfall och böj och när jag väl tagit mig igenom den så hade jag fem övningar på tid. Riktigt svettigt; 70 air squat, 60 mountain climbers, 50 utfallshopp, 40 boxjump och 30 cal rodd - fyyyyy jag var helt död efteråt! De tre första övningarna går bra fast det är många reps men box jumpen suger verkligen musten ur benen och sen ro på det - men jag tog verkligen ut mig och det var meningen också :)

när jag kom hem så var det lite disigt men hyfsat varmt ute så jag bestämde mig för att cykla ner till Jutnabben med boken för det är skönare att göra det utomhus än inne i soffan. när jag kom ner så sprack det upp och var riktigt varmt stundtals. jag trodde ju inte det skulle bli varmt så jag hade ingen handduk, annars hade det varit läge för bad och ingen mat med mig så cyklade hem efter två timmar då magen kurrade.

nu i eftermiddag så har jag varit och kollat lite på halvmaran som gått genom Kalmar, vi kände några som sprang som vi hejade på. men där vi stod blåste det riktigt kallt och jag var frusen när jag kom hem igen, går med raggsockar här hemma för att få upp värmen. det blir en lugn kväll idag med, det känns helt okej då jag ska springa backintervaller på morgonen :) nu när jag varit krasslig så vill jag inte direkt sabba träningen med att gå ut och dricka alkohol så jag spar det till semestern :)


Från sista setet frontböj imorse. här behärskar jag tekniken väldigt bra om man jämför med vanliga backsquat så därför kör jag bara det eller vanliga böj utan vikt. jag håller ryggen neutral och i samma läge under hela böjen och det ser bra ut. det är kul :) 

Inga kommentarer: