tisdag 9 juni 2015

utomhusträning!

Hej hopp! Jag vaknade kanske inte lika pigg som igår men hade inga större svårigheter att ta mig upp, jag hade löpning + styrka utomhus på schemat idag och det vill jag göra så snabbt som möjligt då det fortfarande är rätt svalt ute. Så jag gick upp och tränade innan frukost idag!! det har inte hänt på evigheter, och det gick riktigt bra - härligt!! :) jag hade jogg blandat med olika styrkeövningar och det är ett roligt upplägg tycker jag, det blir inte så tråkigt som det lätt blir när man bara ska springa. sista styrkemomentet var 20 vandrande plankan, 10 burpees och 30 sek sidoplanka/sida och det är ju skön inställning man har när man läser det: Hur ska jag orka göra det som sista grej, tre varv? HAHAHAHA så typiskt mig. men det gick faktiskt väldigt bra, mycket bättre än vad jag ställt in mig på och det var väl tur det. Jag avslutade min jogg precis bredvid utegymmet så jag drog upp mig själv ett par gånger, det är ju så roligt nu när man klarar av det igen och jag tar tillfället i akt och övar lite till och känner mig stark och en stor glädje av att jag klarar av det.

Och så var jag hemma på en minut och då vart det frukosttajm!! :) Havregrynsgröten smakade extra bra idag med jordgubbar. Efter frukosten så cyklade jag ner till Jutnabben för att bättra på brännan och njuta av solen. Nu har jag ätit lunch och ska sätta mig på balkongen om en stund när solen hittat dit och vid kl 16 blir det jobb. En sånhär dag känns det helt okej att börja sent när man kan hänga utomhus större delen av dagen :) pollenallergin känns knappt av, det gick bra att springa idag, visst det är en del flåsande men det känns ändå bättre, så det känns bra att tabletterna gör sitt!


Jag tar lite hjälp av benen fortfarande, men det är okej :) så skönt att träna i bara t-shirt också! Jag gillar utegymmet, jag tränar kanske inte där så ofta eller hela pass, jag kör mest bara lite pullups eller hängande benlyft och lek där, men det är många som tränar där och det tycker jag är superkul! 

Inga kommentarer: