lördag 11 juli 2015

ett glatt besked!

Hallå där! Det har varit väldigt dåligt uppdaterat men jag har jobbat extremt mycket de senaste dagarna, jag tog ett extra pass idag och så tog jag ett igår också för att byta bort min söndag nästa vecka så jag kan gå på semester en dag tidigare. Det var helt klart värt, nu är alla timmar jobbade och det har gått väldigt bra faktiskt. Det kan beror på att jag fått en jätterolig nyhet:
Jag kom in på Kostvetarprogrammet vid Umeå universitet - så jag kommer börja plugga och flytta till hösten. Det ska bli jättekul och spännande, lite nervöst såklart främst nu när man ska börja jakten på en bostad i en ny stad där man inte känner någon. Men så fort det är fixat så kommer det gå bra, det här är något jag har ställt in mig på och hoppats på i ett år nu, så det känns fint att det äntligen sker. Samtidigt som det ska bli tråkigt att lämna ICA som jag har spenderat de senaste sju åren på, men jag är redo att göra och lära mig något nytt. Jobbet i sig är det inget fel på, men jag utvecklas inte längre och jag känner att min hjärna behöver jobba lite mer, jag har aldrig varit trög men ibland känner man sig lite trög, beror givetvis vem man jämför med!

Men först så jobbar jag nästa vecka och sen går jag på tre veckors semester. Det ska bli jätteskönt, så har jag lite tid att styra upp allt också. För det är en del som ska styras, jag ska i princip lämna hela mitt liv här i Kalmar. Men jag är taggad! Det kommer bli roligt :)

Ikväll så firade jag det här glada beskedet tillsammans med mina föräldrar. Vi drack lite skumpa och åt middag på Kallskänken. Den goda rätten jag åt sist fanns inte på menyn idag så jag åt en perfekt ryggbiff med pommes och en gurk- och mangosallad. Fantastiskt gott, jag säger igen: om du inte gjort ett besök på Kallskänken, gör det. Deras brunch ska vara riktigt bra men den har jag inte hunnit att testa på. Imorgon ska jag fira vidare med en kväll på Strand hotell i Borgholm , jag är så taggad! Men först blir det lite backintervaller imorgon bitti, jag hann även med ett överkroppspass efter jobbet, jag hade inte tränat på två hela dagar så det var nästan kris så det var riktigt najs. Jag klarade idag tre chins i rad ,YEEEEY! alltså, träningen går så sjukt bra nu och jag älskar varje minut! 

Trots ganska tråkigt väder de senaste dagarna så är det sommar och då har man shorts eller klänning/kjol. Undantag är arbetskläder eller träningskläder. Min vita Peak-tröja hänger i, den har jag haft sen jag gick på gymnasiet. Fortfarande en klar favorit under sommaren. 

Dagens fina middag på Kallskänken. Ryggbiff med pommes, aioli, ruccola och parmesan. Riktigt mumsigt!! :) 

Inga kommentarer: