tisdag 7 juli 2015

kycklinggryta


Dagens lunch och ett antal kommande middagar den här veckan: Kycklinggryta, ris och broccoli. Jag gjorde den här grytan för lite sen, hittade recept på Tasty health, men den här gången tog jag inte light kokosmjölken och det blev mycket bättre, om det var därför vet jag inte men den här grytan föll mig mer i smaken, riktigt bra kokt ris idag! Jamen jag är mätt och nöjd nu.

Den här dagen startade rätt tidigt, tjugo i sju gav jag mig ut på mitt löp- och styrkepass. Totalt 5 km idag med och 9 olika styrkeövningar, det blev ett väldigt bra pass och jag satte ihop det helt själv. Jag har gjort en plan för alla pass som är kvar den här veckan så jag har en plan och det känns skönt att bara följa ett program när man kommer till gymmet. Jag kommer fortsätta som jag kört de fem senaste veckorna med tre pass på gymmet, ett kombinerat styrke- och löppass och ett intervallpass främst backe. Jag tycker det funkar bra och jag gillar att träna utomhus nu på sommaren! 

Efter träningen så åt jag frukost och sen cyklade jag ner till badplatsen. Det blåser väldigt mycket men det finns mycket buskar på Jutnabben så jag hittade ett perfekt ställe i lä så jag hade det riktigt gutt i solen. Inget bad idag, så varmt var det inte, haha :) efter 2,5 h blev jag rastlös och väldigt hungrig så då åkte jag hem. Men ska jobba långa pass i fyra dagar så ville passa på att vara ute lite :) nu ska jag vila så jag orkar jobba till kl 22 ikväll! 

Inga kommentarer: