fredag 14 augusti 2015

att jobba med det mentala



Som jag anade så va jag duktigt trött imorse också och hade noll lust att ge mig ut och springa i en backe.. Nä, men då drog jag täcket över huvudet och somnade om? HAHAHAHAHAHA!!!
Jag fick jobba med det mentala idag igen, jag vet att kroppen orkar men man måste lura hjärnan för att komma dit och vara jäkligt envis vissa gånger. Men min hjärna ställer ofta in sig på att jag KAN INTE, ORKAR INTE, VILL INTE. men egentligen är det precis tvärtom. men kroppen är så förbaskat lat och vill inte utsätta sig för jobbiga saker. men jag tänkte när jag skulle springa mina intervaller att jag bara skulle göra tre set istället för fyra, för jag var ju väldigt trött i kroppen och benen var tunga idag, jag bara inte flög upp som det kändes förra veckan.. MEN så tänkte jag: om det fortfarande hade varit Sara som gjort mina träningsprogram - hade jag tänkt så då? Hade jag försökt fuska när jag skulle skriva till henne sen hur passet hade gått? Hade jag skrivit att jag bara sprang 12 sprintar istället för 16 som det stod? Nej, nej, nej. Det hade aldrig hänt, jag hade sprungit tills spyan hade stått i halsen på mig. Så varför ska jag fuska nu? Varför ska jag inte följa mitt träningsprogram bara för att jag har gjort det? Det är så dumt, så dumt. Men jag vann över huvudet idag, jag sprang ALLA mina intervaller som jag skrivit upp och jag vann ytterligare en kamp mot det mentala. Det är så sant att det mesta sitter i huvudet. Ta upp kampen och tro på dig själv! Det är viktigt, jag jobbar på det varje dag. Jag har jobbat mycket på mina chins, jag var skeptisk till att jag skulle klara det från början men med massa vilja och bra träning så går det! :) Jag vet att Sara har tipsat om att man ska skriva ner tre bra saker man gjort varje dag , jag brukar fundera på det ibland men nu känns det mesta rätt bra så då behöver jag inte fokusera på det lika mycket. Men om man känner sig lite nere så tror jag att det är en bra grej att göra :) 


Ha en fin helg! Det väntar ett kvällspass på jobbet idag och sen får jag se om jag åker in och kollar på Ironman efter jobbet imorgon.

Inga kommentarer: