måndag 24 augusti 2015

försöker aktivera mig så mycket som det går.

Hej mina vänner! Ännu en dag har gått i den här vackra staden, jag känner verkligen att jag kommer trivas här  (när jag skaffat mig ett par vänner bara ) för det är en lagom stor stad, det är lätt att hitta och det är superfint längs älven och all natur. Det påminner mycket om Kalmar, så det är kanske därför det känns så bra. Jag gick en morgonpromenad i dimman imorse, den blev inte så lång och nu har jag hunnit lyssna på både Fredrik Reinfeldt och Seinabo Seys sommarprat och båda två var helt okej! :) jag hinner nog med några till innan den här veckan är slut.

Sen har jag varit inne i stan en sväng, men det var inget kul och så blev jag hungrig så jag fick cykla hem och äta. Jag la mig i en park och läste bok, men det är så hiskeligt varmt här så jag fick lägga mig i skuggan efter en stund, hahaha! Nu ikväll cyklade jag bort till crossfit-boxen och har bokat in mig på baskursen som börjar på onsdag redan, det ska bli sååå kul - jag är så taggad! Mest på att jag kommer få något att göra, träffa lite folk och träna :) jag tror jag kommer gilla det, men det återstår att se, jag körde mycket crossfit-inspirerat med Sara och jag behöver komma ur min comfort zone och det gör jag verkligen i crossfit - än att gå och lyfta lite på ett gym där det inte finns någon gemenskap, jag är inte sugen på det i en stad där jag inte känner någon.

Jag nämnde innan att det är lätt att hitta, hyfsat lätt. inte när man sätter upp ett vägarbete med dålig vägbeskrivning på alternativ väg, haha. jag cyklade ju till och från crossfit-boxen och dit är det ungefär 5 km så jag har cyklat lite mer än en mil nu ikväll och jag är sugen på att gå ut och gå lite i kvällssolen men jag är rätt trött. så jag sparar mig nog till imorgon, ska försöka komma ut och löpa lite på morgonen, men det är svårt när jag inte gjort upp en plan. och jag var så trött imorse att jag knappt kom upp, min kropp känns lite ur balans. men det ordnar nog till sig snart :)

Dimmig morgonpromenad längs älven. SÅ FINT

sen kom solen och då åkte brillorna fram! :) 

Inga kommentarer: