torsdag 17 september 2015

längtar till årets första julbak!

Åh jag längtar till julbaket!! Får man börja julbaka redan i september? När mina plåtar, som ska dyka upp vilken dag som helst, kommer så ska jag i alla fall börja med lite hederliga kanel och kardemummabullar och muffins. Sen blir det nog  ett lussebak , jag älskar lussekatter! :) och jag älskar julfika, när man sitter med sina nära och kära vid advent och har tänt ljus, det är mörkt och ruggigt ute så piggar man upp sig med lite te eller kaffe och gott adventsfika! Som jag längtar!! Jul är definitivt min favorithögtid :) Julmat och julbord och adventsstjärnor och tända ljus och härlig stämning. Den här julen kanske jag kommer få lite snö också?

Här kommer några godingar från förra året;
Saffranssockerkaka

Julgodisets julgodis!! Rocky road. Förra året kom en Dumle med pepparkakssmak och jag hoppas att den dyker upp i år också för den var så god :) 

Pepparkaksbollar - den nyttiga varianten också! Dom här ska jag nog slänga ihop snart :) 

Saffransgröt! Så gul och härlig färg och gott :) 

Idag hade vi en föreläsning på förmiddagen och det kändes som man faktiskt hängde med. Så det var kul för en gångs skull, men imorgon är det ännu en föreläsning så hoppas att det fortsätts på samma spår. Jag har fortfarande problem med vissa grejer och jag ska sätta mig och öva lite på det nu. Sen blir det en promenad innan middagen. Halsen kändes rätt bra imorse, men efter cykelturen till skolan blev det värre och den kändes tjock... Men nu är det okej och jag är inte snuffsig, vi får se hur det känns efter promenaden sen. Men jag satsar på träning imorgon, passet låter sjukt roligt och jag är sjukt taggad för träning igen! :) 

Är det nån mer än jag som längtar till julbaket? 

Inga kommentarer: