söndag 6 september 2015

dagens pass!


God förmiddag! Jag har börjat få till min sömn igen, vilket känns så skönt. Lite problem att somna igårkväll men vaknade strax innan sju så då gick jag upp och åt min gröt. Jag har under den senaste månaden druckit rätt mycket Nocco och Heat för att få koffeinkicken innan träningen men har försökt vänja mig av vid det igen, så nu har jag inte druckit det innan träning på en vecka och jag får ju inte sämre resultat bara för att jag inte dricker det. Så efter frukosten cyklade jag bort till Boxen, man är ju uppvärmd när man kommer är ju något som är säkert! Men gjorde lite rörlighetsövningarna innan jag drog igång passet. Dagen pass blev:
Marklyft - en stege upp till 90 kg
Front squat 6 x 6 på 30 kg, (vilket var alldeles för lätt egentligen)
Power clean - övade på tekniken, att få in rörelsen rätt
Cirkel på tid:
10 wall ball
10 box jump
10 KB svingar

Vi övade ju på power clean itorsdags och det ser mycket lättare ut än vad det är!! Jag fattar ju hur jag ska göra men jag drar mest med mina armar och får inte in stången så nära kroppen som man vill och tar inte alls hjälp utav höften. Väldigt mycket teknik, så jag övade ett par set och filmade. Sen gjorde jag ett par set då jag bara drog upp stången till midjan typ, så jag fick in stången nära kroppen. Men det är svårt, det är sååå mycket jag kommer behöva öva på. Men det är kul, för man kan bara bli bättre :) jag har blåmärke på nyckelbenet av alla power cleans jag gjort, hahah! och det är tur att man har nerför hela vägen hem efter ett sånthär pass ;)

Min nya myströja från Kari Traa. Den är så fin och skön, i ull så kommer passa perfekt här uppe till vintern :) jag har spanat på den här tröjan en längre tid och när den hängde där på Intersport och ropade på mig så kunde jag inte låt bli :) 

Inga kommentarer: