tisdag 8 september 2015

mer vardagsmotion!


Nämen, taco på en tisdag? Jajemen, tisdagsmys kör vi på här :) jag blev så himla sugen på taco igår så då tog jag upp färs för att tina så blev det att laga till att idag. jag vet inte om man kan tröttna på taco? visst, jag äter det inte varje fredag varje vecka, men det är svårt att bli less på det. tacopaj är en annan favorit! 

jag tog en morgonpromenad och lyssnade på senaste Träningspodden, jag har märkt att jag piggnar till av att ta den där promenaden och blir mer effektiv än om jag inte gör det. Så om jag inte har tidiga föreläsningar så blir det stående tills det kommer en meter snö, haha :) 

Så idag började föreläsningen kl 13, det är en bra tid för då hinner man äta lunch precis innan. så vi gick igenom ännu mer kemi, det är lite rörigt just nu! Men imorgon är det ingen föreläsning så då hinner man plugga ikapp lite :) nu har jag ätit middag och ska alldeles strax cykla bort till boxen för dagens träningspass! Tjoho :) det kommer bli så kul!!! 

jag har som sagt 5 km till Boxen, så det är 1 mils cykling fram och tillbaka. vissa har frågat varför jag ska träna "så långt bort" och det finns ju ställen närmare. men jag ser inte problemet?! Jag vill träna där för det är den träningen jag vill hålla på med just nu och det är den träningen jag tycker är kul. jag har kommit så pass långt och tar min träning så pass seriöst att jag kommer iväg till mitt tänkta pass - oavsett hur långt det är dit. jag vet folk som har bil som ändå inte åker och träna. jag vänder det till något positivt och ser det som att jag får väldigt bra uppvärmning till träningen plus mer vardagsmotion. det är mer än 1,5 år sedan jag sålde min bil och jag älskar livet utan den, jag älskar att jag bara kan trampa iväg dit jag ska (ibland kan jag sakna den när man ska längre sträckor, som när jag bodde i Kalmar och skulle till mina föräldrar i Nybro 3 mil bort, undantag finns alltid). och jag tyckte att det var jobbigt att cykla överallt i början, men du kommer snabbt in i det och du märker för varje dag att du orkar mer och mer. vi har en bro över järnvägen till universitetsområdet och om det är motvind är den rätt jobbig att ta sig över men annars är det inga problem och jag ser hur många som helst som går upp med sin cykel där varje dag! Det finns bara fördelar med att få in mycket vardagsmotion, en annan är att du får frisk luft! :) 

En bild från universitetsområdet. det är så fint med dammen mitt i :) och idag skiner solen och det är en fin och varm septemberdag! 

Inga kommentarer: