onsdag 9 september 2015

trivs med livet + dagens pass!

Hallå ja!! Det är dan före dan... hahah, när slutar det vara roligt att fylla år? livet blir ju inte sämre för att du blir ett år äldre, just nu är mitt liv toppen! allt känns oförskämt bra , studierna känns rätt, klassen känns också helt okej, mitt boende är awesome, träningen är superkul, allt är riktigt riktigt bra!

Idag hade vi ingen föreläsning, men jag steg upp kl 7. sen sov jag för övrigt som en prinsessa hela natten, så jag gick ut på min morgonpromenad. jag har inte hittat någon bra runda som är på en timme än, visst jag kan gå 30 min längs älven och sen vända, men det är lite småtrist men jag vill gärna gå vid vattnet för det mår jag bra av så då får jag göra så :) sen läste jag lite i kemi-boken och vid kl 14 mötte jag upp tre från klassen så pluggade vi. det börjat klarna något, men imorgon kommer det nya grejer! men det är skönt att man har hela helgen att plugga på. vi pluggade 2,5 h sen kände vi oss rätt färdiga, det är jobbigt att tänka ;) så kom jag hem vrålhungrig, jag hade glömt att äta mellanmål?! Det händer ju aldrig, jag älskar ju äta.

Kl 19 hade jag bokat mig på ett pass på Boxen. jag har tänkt att gå på rätt mycket pass nu i början för att komma in i det, att man får hjälp så att man gör rätt och har bra teknik och för att få inspiration. dagens pass var riktigt bra och roligt, jag känner mig så jäkla lycklig just nu och jag är så glad att jag bestämde mig att ge crossfit en chans, det är en så rolig träningsform och du tar ut dig på ett makalöst sätt du aldrig hade gjort annars och det är så bra stämning på Boxen, alla är så trevliga och snälla och man känner sig verkligen välkommen! Det var lite därför jag valde crossfit också, för jag har hört att det alltid är så bra gemenskap på boxar och jag hade ingen som helst lust att börja träna på ett nytt gym och vara helt anonym. så det här är svinkul och jag trivs så bra. på dagens pass värmde vi först upp med lite coreövningar och sen gjorde vi:

Snatch grip deadlift 5 x 4 (marklyft med brett grepp) jag körde på 50kg för det var första gången jag körde med det greppet. men det kändes väldigt bra så jag hade kunnat höja vikten.
Dagens metcon: 6 rundor på 21 min
20 box jump
15 push ups
10 deadlift
5 TTB (toe to bar = du hänger i ett räcke och ska lyfta fötterna upp till räcket, jag skalade så jag lyfte knäna så högt jag kunde, sträckte ut benen på vägen ner.)
SJUKT JOBBIGT MEN SÅ KUL! jag hann inte med alla sex rundor, men jag hann 5 varv + 26 reps (20 box jump och 6 armhävningar) och det är jag jättenöjd med!!! :)
jag längtar redan till nästa pass. jag tänkte åka och köra lite överkropp imorgonbitti för vi har sittning på kvällen men på fredag är det dags igen! TJOHO!!! :)

Inga kommentarer: