torsdag 1 oktober 2015

torsdagswod!

Åh ja, nu sitter jag nerkrupen i soffan - trött i hela kroppen och mat i magen! Det blev en rätt lång dag i skolan då vi hade föreläsning på fm och labb på em, jag hade hunnit cykla hem och äta emellan men jag orkade inte det och tänkte att jag hinner plugga lite på lunchen också. det gick sådär eftersom dom hade uppträdande i Ljusgården men det var trevligt att lyssna och kolla på :) när jag kom hem vart jag helt slut, jag åt mellanmål och läste igenom dagens anteckningar sen fick jag ta mig  en powernap. sen var det dags att trampa bort till Boxen. dagens metcon var en överrasking!

dagens outfit! länge sen det kom en sån som inte var träningskläder :) bara gamla kläder, jag insåg ju att jag hade typ en halva garderob med oanvända kläder då jag aldrig fick tillfälle att ha på mig dom när jag jobbade eller tränade. att cykla i jeans o en fin tröja till jobbet kändes ju onödigt då jag bara gå runt med tights eller mjukisar hemma. Så en gammal jeansskjorta från MQ, svarta jeans från Only. 

Dagens träning: 
Rodd - teknik och intervaller.
Intervaller: 200 m maxfart x 4 - 2 min vila mellan varje intervall
Metcon 7 RFT:
Thrusters 20/15
Pushups
Cal rodd
5 - 10 - 15 - 20 - 25 - 30 - 35 
Time cap: 20 min
= Varje varv ökade med fem reps/cal på varje övning, vi hade 20 min att hinna så långt vi kunde, målet var ju alla sju varv med 35 reps. Det gick väl ganska bra? 5 varv + 3 reps hann jag. 
Armhävningar är verkligen en svaghet hos mig, dom tar död på mina armar. Rodd är inte heller någon favorit, det går väl bättre och bättre men det är ingen fördel att ha med rodd när man ska köra på tid när man inte är så lång. Du måste dra fler drag än en lång person då mina ben är så korta.. Men det är bara att kämpa på, jag är bra på böj så jag tog igen mycket på thrusters då vikten var lätt :) jamen, helt död efter dagens pass också. MEN SÅ KUL! Jag älskar det här. 

Inga kommentarer: