söndag 11 oktober 2015

long time no see

Hallå ja! Nu har jag sovit väldigt bra i två nätter, och jag vet inte om det har med träningen på kvällarna att göra eller inte men jag tänker inte välja bort träningen, kroppen får vänja sig bara. Men skönt att sova två hela nätter :) jag började dagen med en lugn morgonpromenad, frosten är rätt fin ändå och det var inte superkallt. Sen har jag pluggat till och från hela dagen.. Anna blev superförkyld under natten så jag har pluggat själv idag, det har gått rätt bra. Man gör ju mycket som man inte hade gjort om man haft sällskap, men ja, det går väl framåt tycker jag nog! 

Tanken var att jag skulle tränat tyngdlyftning med Anna på Boxen idag, men när hon fick avboka så blev jag inte så sugen på att åka dit själv. Så jag avbokade också och satt länge och velade om jag skulle åka till den där backen jag sett och springa lite intervaller.. Efter en lång diskussion med mig själv så tog jag cykeln (det är minst 2,5 km dit och det orkar jag inte springa, haha!) dit och först gick jag upp för backen för att känna in den och gjorde lite uppvärmning. Sen höjde jag musiken och satte fart. Den här backen är lite längre och lite brantare än min backe i Kalmar. 3x3 sprintar la jag upp det, det är ju ändå snart två månader sen jag sprang backintervaller så jag började rätt lätt. Haha, fy vad jobbigt det var, mina ben bara skakade efter sista intervallen och när man nästan är uppe så lutar den liiite till så det bara suger i benen. men SÅ JÄKLA SKÖNT efteråt!! jag är så glad att jag piskade iväg mig, jag gillar inte att springa men att springa upp för en backe tycker jag ändå är lite kul?! Det känns redan i rumpan så lär väl kännas ännu mer imorgon, ja - jag lovar mig själv nu att det inte kommer dröja två månader till nästa gång :) 

Mitt huvud känns rätt färdigpluggat idag så tänkte kolla på Träna med Kalle - det är kul! 
Här är min nya backe som jag kan leka i. 

Det kändes lite lättare när man hade den här vyn precis intill, det är så himla fint här uppe! Jag älskar naturen på hösten och här är det supervackert. 

När jag satt på cykeln hem såg det ut såhär - magiskt!!

Inga kommentarer: