måndag 12 oktober 2015

snart tenta!

Hej hopp! Ingen träningsvärk efter backintervallerna igår, tjoho :) jag hatar träningsvärk! vi hade seminarium vid halv tre idag, så jag hann plugga lite innan jag cyklade till skolan. det gick bra idag tycker jag, imorgon ska vi repetera lite inför tentan och sen har vi inläsningsdagar både onsdag och torsdag och så är tentan på fredag! det ska bli skönt att få den gjord nu faktiskt , kommer bli mycket plugg de kommande dagarna.. En promenad hann jag med på förmiddagen då solen har skinit hela dagen :)
Kl 19 var det dags för träning. Dagens pass: 
uppvärmning. 
Snatch 8x2 - jag körde hang snatch eftersom det var första gången jag körde det. precis lika svårt som clean vågar jag påstå.. jag körde bara med pinne och 15kgsstången för att få in rörelsen. Jag tyckte det gick ganska bra, det kan bara bli bättre :) om man körde hang snatch så var det OHS också, det gick ju bra men jag hade ju ingen vikt på så det var ju inte så konsigt! 
Sen dagens metcon: 
jobba i par, 6 varv var:
200 m rodd
8 KB sving 16kg
4 burpee
Man körde ett varv, sen vilade man när ens kompis körde sitt varv, när hon var klar så började jag mitt andra varv osv.. Så totalt 6 varv och 12 varv per par. Riktigt jäkla jobbig metcon!! Benen var riktigt slut efteråt, men så kul. Det är alltid kul att jobba i par tycker jag. Jag vet inte vad vi fick för tid, men det var inte riktigt fokus på tid heller. Kul pass :) jag bokade in mig på ett pass imorgon också, vi ska köra squat och det var jag sugen på att göra :) 

Inga kommentarer: