torsdag 15 oktober 2015

falleri fallera falleralla + filthy fifty

Dagen innan första tentan - och det känns rätt bra?! Ja det märker vi väl imorgon men jag har pluggat till och från hela dagen, tagit lite pauser och några längre då jag kommit ut i solen. Det behöver kroppen :) jag har gjort mitt bästa utefter mina förutsättningar och med tanke på att jag aldrig har varit speciellt bra på att plugga så får vi se hur det går, men jag har koll på dom gamla tentorna, på anteckningarna så det borde gå vägen tycker jag. kommer vara nervös imorgon!!!


Men igårkväll läste jag äntligen ut Falleri fallera falleralla av Gerhardsen. Jag har kämpat med den här i säkert en månad, men den var segstartad och jag kom inte ihåg hur den senaste boken slutade och man fick inte direkt några ledtrådar i den här boken.. Så jag kan nog tycka det här var den sämsta i serien och också den sista. Jag har gillat de tidigare böckerna om Hammarbypolisen men allt måste väl ta ett slut. Vi får se vad det blir för bok härnäst, förutom studielitteratur :) 

Jag ångrade mig igår och bokade in mig på det tidiga passet idag. Så jag har taggat hela dagen och jag visste att det här passet skulle bli riktigt jobbigt, men det är bra :) jag har träningsvärk i axlarna från gårdagen men det gick fint ändå. vi startade med pullups varje minut i sju minuter, vi fick välja om vi skulle göra 3,5 eller 7 i ett set. Jag började och göra med kroppsvikt, så jag klarade två set med tre pullups, tredje setet orkade jag bara två så då gick jag över och gjorde dom fyra sista med gummiband. Ett blått smalt och körde femmor på de sista seten då. Det kändes väldigt bra och gick bra tycker jag :) 

Sen dagens jättejobbiga metcon = filthy fifty!! Tiden ändrades till 30 min och vi jobbade i ett bra tempo. Jag skalade ner den i KB-svingar och körde på 12kg, gjorde knälyft -med fot över höft istället för knee to elbows, wall ball hade jag den lättaste bollen och jag kan inte göra double unders så det blev 100 single unders istället. Men det var bara att mata, ställa in sig på att göra 10 eller 15 reps åt gången, några sekunders vila och sen nöta igen. Knädragen var min svaga länk och jag har så dåligt grepp och får sånt tryck i underarmarna, så de sista gjorde jag 3-4 reps, sen ner och upp igen.. Så jag fick ta igen det på push press, där jag bara matade de första 25 utan paus. Jag ville så gärna hinna klart hela. 50 burpees var inte heller gutt, speciellt inte efter gårdagen.. Men det var bara ner och upp. 
Jag fick tiden: 26 min och 20 sek. 
Eftersom jag inte har något annat resultat att jämföra med så är jag nöjd. Jag är typ jämt nöjd med vad jag presterar för jag vet att jag flyttar ut mig från komfortszonen varje gång och pushar mig lite till. 

Nu ska jag kolla på Hela Sverige bakar. Önska mig lycka till på tentan imorgon :) 

Inga kommentarer: