tisdag 20 oktober 2015

Lapidus gästade UMU idag

Fy vad mörkt det är på mornarna nu, solen börjar gå upp när jag stiger upp kl 7 på morgonen, man är så trött! Det var en hel del att packa inför dagen, först föreläsning till kl 12 och sen precis efter den skulle jag lyssna på en annan föreläsning - en liten roligare sådan: Jens Lapidus gästade Ljusgården på universitetet och lockade en hel del folk. Jag har ju läst de tre första böckerna av honom och det är kul att få ett ansiktet och höra lite mer om hur böckerna växt fram. Så då åt jag lite lunch i samband och taggade till för träning.
Jens Lapidus föreläser på Umeå universitet. 

Såhär glad var jag efter träningspasset, då jag rullade på en liten boll en kvart efteråt för jag fått ont vid skulderbladet typ och det verkade släppa en aning :) jag packade väskan på morgonen så jag kunde cykla direkt till Boxen, för jag visste att det skulle inte hända om jag åkte hem emellan eftersom jag inte har bokat in mig på något pass, jag var inte sugen på det idag. Så idag gjorde jag rätt många tråkiga saker som jag inte är så bra på. Men började med något som går bra just nu:

Frontböj stegade mig upp till en etta på 55 kg. Nytt PR igen :) 
Sen varvade jag hang snatch med OHS för att få till rycket bra och sen när jag väl hade stången på raka armar så gjorde jag lite böj. OHS gick faktiskt väldigt bra, jag blev förvånad så bra det gick.  En stark tvåa på 27,5 kg med bra djup, jag fick verkligen till hur jag skulle hålla armarna när jag gick ner. Så det var riktigt skoj :) snatch gick ju mindre bra, men jag övade! 
I vilan så övade jag på kippen i pullups, den börjar jag också få till, vilket är kul. Just nu "gungar" jag bara så jag ska få in det, men provade att dra mig upp och det gick ju inte hela vägen men den kommer nog snart. Men mitt grepp är ju sämst så jag gungar fram och tillbaka tre-fyra gånger sen måste jag ner för mina händer tycker det gör ont, blir så trött, dom borde vänja sig snart. Hahaha :) 
Det blev ingen WOD idag, men körde lite teknik på wall balls - jag är rätt dålig på det och men en tyngre boll idag, svingade en KB några gånger och hoppade lite rep. Jag lyckades av bara farten med min första double unders idag - men så fick jag ju storhetsvansinne och skulle försöka medvetet med det efter så då kunde jag ju inte hoppa ett hopp istället, hahah! Men jag är glad för det lilla, jag körde tre varv med dom här övningarna utan tid. Sen rullade jag på den onda lilla bollen.

Nu sitter jag nerkrupen i soffan och ska bara sitta här hela kvällen. SÅ SKÖNT! 

Inga kommentarer: