måndag 16 november 2015

måndagspepp!


Hej på dig! Måndag igen och vilken tung och seg måndag, tentaplugg hela daaaaan... Det finns roligare saker att göra, men jag lär mig förhoppningsvis något :) jag har tjatat om det här pluggandet nu men på onsdag är det tenta och på torsdag startar nästa kurs. 

jag tog lunchpaus och så var jag tvungen att ta mig ut trots riktigt grått väder, så jag cyklade till solen! TJOHO, så skönt :) sen ringde jag min mamma som jag får träffa på fredag! det positiva med all teknik är att man kan ha så pass bra kontakt trots man bor så långt bort, det känns inte som det var tre månader sen jag träffade min familj. vi skickar bilder på snapchat, sen har man instagram och facebook - man får uppdatering om varandras liv ändå och så ringer jag till nån av mina föräldrar sådär varannan dag ungefär! haha :) men det ska bli så mysigt att komma hem till dom och såklart träffa Elin och Anton. det är inte långt till jul men nu känns det verkligen bra att få komma hem en snabbis innan julen. 

Jag fortsatte pluggandet en stund, sen åt jag mat och blev jättetrött. jag var sååå nära på att avboka mitt träningspass ikväll. men så kände jag: men jag kan inte sova nu kl 18 ändå och vad ska jag då göra? jag var ju redan ombytt så det var bara att sätta igång en podd och cykla iväg. och jag är sååå glad att jag gjorde det, man hinner tagga till på vägen dit och så körde jag med två goa tjejer idag som verkligen är peppande och drar upp humöret! Så det var ett riktigt roligt pass och vi kämpade bra. 
Uppvärmning
1 power clean + 1 hang clean
jag körde hela complexet på 35kg, klarade 40kg i power clean men failade hang clean. men jag är nöjd ändå, för jag har inte varit uppe på dom vikterna innan eftersom tekniken inte suttit, men det kändes bra och såg väl rätt bra ut tyckte coachen - så det var skoj :) 
Metcon: 
3 i varje lag
100 burpees 
200 cal rodd
100 burpees
man fick dela burpees och kalorier hur man ville, men vi körde 10 burpees var och bytte och rodden runt 20 cal var så det blev  som intervallträning. man hann på så sätt ta ut sig ordentligt men ändå vila, så det var tufft när man väl körde men man hann återhämta sig hyfsat till nästa omgång. Kul pass och jag körde som sagt med två glada tjejer :) 
Nu är jag riktigt trött och ska nog bädda ner mig med min bok snart, Emma körde det sena passet så vi bestämde morgonträning imorgon. Så det är jag taggad för, så orkar jag plugga på bra sen under dagen ;) 

Inga kommentarer: