lördag 7 november 2015

blandat träningspass

Hejsan! Igår sträckte jag till nacken på morgonen så jag hade ont hela dagen, det gick aldrig över. Det var ju ingen nackspärr men det gjorde ont för det. Så då vilade jag från träningen, vilket var tanken också så det passade bra. Jag var i skolan från halv nio till strax efter tre så jag pluggade ingenting när jag kom hem, nån måtta får det vara. Jag har ju en hel helg på mig ju! Tjoho vad kul :)

Jag sov med vetekudden och det onda i nacken hade lagt sig till idag -> LYCKA! för då blev det ett träningspass på morgonkvisten, eller ja, klockan nio. Det blev väldigt blandat som vanligt när jag inte har en plan. Hopprep, wall climbs, over head squats, ryckdrag, pullups i gummiband, häng i räcke + kippar, hollow hold, armhävningar, latsdrag i kabel och bicepscurl. Avslutade med lite gymmande, haha :) men det var jobbigt fastän jag inte hade något jättetempo. det är skönt med såna pass också. Armhävningarna börjar bli bättre, nu kan jag återigen göra några på tå. I crossfit vill man få in armarna nära kroppen för det är mer funktionellt än att ha dom långt ut i sidan, vilket är lite jobbigare också men jag kan se fördelen med att köra så :)

Sen har det faktiskt blivit en hel del plugg idag, jag har både läst anteckningar , i boken, gjort lite frågor och kollat igenom en gammal tenta. det ska nog gå att få ihop det här också, även om det är en bit kvar innan allt faller på plats. det hade varit bra om det funnits en app med frågor på alla kurser man kan läsa så man kan sitta och öva. för just nu har jag hittat ett geografi-spel som jag spelar onödigt mycket. för att klara spelet eller gå vidare (jag vet inte än vad man gör) så måste man vinna tio spel i rad och jag har vunnit nio och förlorat ett och det är så frustrerande att man alltid får jättesvåra frågor på just det spel man behöver vinna.. Dagens I-landsproblem ja!

ikväll ska jag bort till en kompis och baka kladdkaka, för det är kladdkakans dag :)

Folk säger att en dag bara släpper det och man kan göra fem, sex chins utan problem. Men jag är fortfarande kvar på mina tre. Idag kände jag mig inte speciellt stark heller. Men jag tänkte mycket på nacken, tror det störde mig lite. Så jag körde jättestrikta i gummiband och det gick bra så det var ju kul i alla fall. Men några muskler har jag när man hänger i bra ljus ;) haha

Inga kommentarer: