söndag 8 november 2015

saffransbollar

Idag på morgonen när jag satt och försökte plugga (det gick hyfsat bra igår, så då känner jag att jag behöver inte plugga så mycket idag...) så kom jag på en fantastisk idé - och det gick inte vänta med att genomföra den. Att göra allt annat när man pluggar är tydligen ganska vanlig :)

Jag ville göra saffransbollar. Jag gillar ju alla möjliga sorters bollar, det är gott. Så jag utgick ifrån mina chokladbollar och fick fram ett gäng härliga saffransbollar, i det kletigaste laget men det är ju saffran, klart att det går att äta!

Saffransbollar 
4-5 dadlar 
2-3 msk osötat äppelmos 
2 dl havregryn
1 dl mandelmjöl 
1 skopa proteinpulver vanilj 
saffransarom + saffran
Kokosflingor

Mixa dadlar och äppelmos med stavmixer. Tillsätt allt annat och blanda ihop till en smet. Rulla bollar och rulla i kokos. Ställ i kyl 

Jag höftade bara och jag hade 3 msk äppelmos i, men skulle nog blivit bättre med två. Jag hade inte så mycket saffran kvar hemma, men aromen ger tydlig smak. Finns bland hushållsfärg/karamellfärg i butik. Och dom blev väldigt goda!! Jag kommer säkert äta upp allihopa idag. 

I eftermiddag ska jag träna tyngdlyftning, vi får se hur det går :) 

Inga kommentarer: