söndag 15 november 2015

ett sista glas

Hej hopp! Jag har ju som vanligt haft en ledig helg, det känns fortfarande efter snart tre månader jättekonstigt. Men jag har pluggat en del under den här helgen, vilket har varit behövligt då vi skriver tenta på onsdag. Men det jag mest ser framemot är att vara ledig över hela jul och nyår, det har inte hänt på sju år!! Det ska bli så otroligt skönt! :) 

Jag började dagen med träning på Boxen tillsammans med Sofia. vi körde marklyft och pullups sen gjorde övade jag på lite huvudstående som avslutning. 
Marklyft var tanken 5x5 på 80kg, men det blev 3x5 och 2x4. I marklyft så drar jag inte sista repsen om jag känner att tekniken är dålig och min rygg säger inte direkt tack för att jag sliter på den onödigt mycket. Det var riktigt jobbigt tungt. 
Pullups blev lite blandat, jag övade på kippen - det går framåt! Jag är inte där riktigt än, men jag tycker det känns bättre. Sen körde jag med gummiband fyra set med fem reps i varje, det var tungt idag. Sen tyckte inte mina händer det var speciellt kul längre. för jag tänkte öva på lite toes to bar men det blev tre stycken sen sa mina händer stopp! så då fick jag gå över till huvudstående istället :) det är bra för mig! Några ringdips körde jag också mellan chinsen. 

Ja, sen väntade plugg. En promenad tog jag för paus, det blev inte så mycket gjort när jag kom hem igen, då vart jag ju hungrig. Jag har återigen skrivit ner typ ett läxförhör till mig själv imorgon som jag ska göra på dom saker jag har lite sämre koll på. Sen ska jag skriva en gammal tenta imorgon igen. Jag tror det kommer gå bra på onsdag, jag har två hela dagar kvar att plugga :) 

Jag har inte sett årets säsong av Så mycket bättre. jag har tröttnat lite, det var INGEN artist som lockade att se i år så det har inte blivit att jag har tagit mig tid att glo på det. jag har läst att Miriam gjort bra tolkningar, jag har ingen aning om vem tjejen är men det här låten ligger i toppen på Spotify så jag lyssnade på den och jag gillar den. Nästa fredag är det På spåret-premiär (då sitter jag på flyget, dålig tajmning) och det längtar jag efter :) 

Inga kommentarer: