onsdag 2 december 2015

räkmacka


Gårdagens solnedgång, den här vyn var väl ca 14:30, detta underbara mörker! Nu när klockan är halv fem är det så mörkt så det känns som det är dags att gå å lägga sig. Extra kul med träning kl 20 ikväll, men jag är supertaggad på dagens pass så det blir roligt när man väl kommer dit :) 

jag började dagen med att cykla till Maxi. jag gillar köpa mat som jag tycker om och gör mycket storkok så jag får matlådor , för att stå och laga mat till mig själv varje dag är så fantastiskt tråkigt och då vet jag att det slutar med att jag äter ingenting eller dricker proteinshake och äter riskaka. inte så bra. sen tänker jag inte så värst mycket på kostnaderna för mat, men jag har inte så många andra utgifter i månaden än på mat så då kan man gott få äta bra och god mat tycker jag. 

Så idag lyxade jag  till det med en räkmacka till lunch. det var ju inte den mest ekonomiska lunchen, helt klart värt en dag då man bara sitter hemma och pluggar. men jag äter på till sista veckan innan CSN då jag märker att det finns inte så mycket kvar av budgeten - men jag köper ofta på mig frysta varor som jag kan äta ett par dagar, det är då man får använda fantasin lite mer :)

fast ja, jag har kanske inte pluggat supermycket! men jag har gjort klart en uppgift, och är nästan klar med en annan som bara ska finjusteras och så har jag läst lite i mina anteckningar. men eftersom jag inte kunde sova inatt igen så har jag tagit mig en eftermiddagslur. det måste bli nån ordning på min sömn snart tycker jag, får se om jag kan somna av utmattning ikväll. förmodligen inte. ofta är jag så trött i ögonen så jag orkar inte läsa , men kroppen får inte ro. jag är ju "ledig" imorgon också, undra vad jag ska hitta på då :) förutom att plugga nån timme eller så! 

Inga kommentarer: