fredag 4 mars 2016

Open 16.2

Jaaa men då har vi kört Open 16.2 - det gick mycket bättre än förväntat för min egen del så det var kul. Men självklart ska man hänga upp sig på att man inte fick upp den där sista vändningen. 

OPEN 16.2 =
25 toes to bar
50 double unders 
15 squat clean
Time cap 4 min -> om du klarar alla reps under 4 minuter så påbörjar du nästa runda och squat clean minskar med två reps per varv men ökar i vikt. så runda två gör man 13 squat clean. Om man inte klarar alla repetitioner inom timecapen så är man ute och får inte påbörja nästa runda. Totalt är det 20 minuter och fem varv.
Den skalade versionen =
25 knee raises 
50 single unders 
15 squat clean  (lägre vikt)
Min total: 339 reps

Det var tunga cleans i den här workouten. Första varvet för damer (den skalade) var på 25 kg, vilket var lugnt men sen höjdes det med 9 kg per varv. Jag kommer bara utgå från min egen prestation nu och jag hade väl som mål att klara två varv i alla fall. Jag fick som tips att gå all in på första varvet av min domare Jakob och kunde köra på i bra tempo hela det andra varvet också. Det samlade jag mycket tid på, för det första varvet hade jag fyra minuter på mig och det andra varvet ytterligare fyra så totalt 8 minuter att genomföra alla reps. Andra varvet var vikten 34 kg (jag körde på 35 så jag kunde dumpa stången) och det tredje varvet 43 kg och jag har bara kört cleans på 45 kg som max så jag var orolig att jag inte skulle hinna klart här. Men eftersom jag kört på i bra tempo så hade jag mycket tid och klarade alla 11 repetitionerna och kunde påbörja mitt fjärde varv. Jag kom till squat clean och vikten låg nu på 52 kg. Jag har aldrig dragit så mycket och det var en mental spärr, jag var trött efter alla reps och jag gjorde flera försök och hade fyra minuter på mig att fixa i alla fall en repetition. Men mina hjärnspöken hade fest så det gick verkligen inte få upp den idag, när jag gjort typ tre försök och gick ett varv för att dricka lite vatten så inser jag att alla andra åkt ut, vi var fyra som körde samtidigt och alla står och hejar på mig - det sänkte inte direkt pressen på mig själv. Lite besviken är man såklart att man inte kunde få till en på 52 kg men jag är nöjd över min insats ändå. Det är sån jäkla stämning och det är så roligt att köra med så glada och peppande människor. Alla som körde var grymma idag! Efteråt så åkte ett gäng till Max och åt burgare och drack milkshake, det var trevligt! Nu är jag helt slut, jag hoppas att jag kan ta lite längre sovmorgon imorgon :) 

Så grymma tjejer jag får träna med! :) 

Inga kommentarer: