måndag 14 mars 2016

morgonträning och extrajobb!

Det har varit fullt upp idag. Jag insåg igår att jag skulle inte hinna till 19-passet ikväll så jag fick avboka och tränade strax efter åtta imorse istället. Lite blandat och inte helt planerat men blev ändå ett helt okej pass:
Rörlighet och stretch 
10 minuter att öva på handstand pushups 
EMOM 7 min
2 pullups 
(sista minuten fick jag göra två negativa för styrkan tog slut, kände mig ovanligt svag i pullups idag..)
Var 30 sek i 10 min:
1 power clean + 1 squat clean + 1 front squat 35 kg 
Tanken var från början att köra varje minut, men insåg att vikten var för lätt så jag körde var 30 sekund istället, jag behöver höja vikten till nästa gång i vilket fall. Clean börjar kännas rätt bra nu, tekniken sitter inte till hundra procent men jag känner mig mer bekväm i rörelsen - och det är kul. 
10 x 10 wall balls med 14 lb. Vila så länge jag behövde mellan för jag gjorde det inte på tid, men det gick faktiskt rätt bra idag. Det kändes nästan som det blev bättre för varje set, jag gjorde 7 unbroken - vilket är ett framsteg i sig. Jag känner att jag måste öva på wall balls för jag är livrädd att det kommer på någon av de kvarvarande Open-wodarna och då vill jag kunna göra några stycken i ett hyfsat tempo. 

Det har varit fint väder och vårjackan åkte på idag! Som ni ser sitter jag med vinterjackan på bilden, så den är i från lördagmorgon. Vi hade en föreläsning mellan 13-14:30 och sen cyklade jag till mitt extrajobb: Axfood Snabbgross. Dom öppnade en helt ny butik på Västerslätt i onsdags förra veckan, så nu ska jag vara med i butiken ett par dagar den här veckan och så ska jag börja jobba i helgen, så jag ska jobba extra varannan helg - vilket passar mig perfekt! Det ska bli superkul att jobba lite igen. Så jag var hemma strax innan sju och nu har jag ätit middag och är helt slut! Det blir nog en tidig kväll ;) 

Inga kommentarer: