torsdag 17 mars 2016

gårdagens pass + jobb

Det har och kommer vara en intensiv vecka. Igår lämnade jag hemmet kl 8:00 och kom hem 22:00 men det funkar när jag vet att det bara kommer bara en kort period. Jag började dagen med föreläsning i skolan fram till kl 12 då åt jag lunch för att direkt efter cykla till Axfood snabbgross och jobba 13-18:15 - vilket gick superbra! Det ska bli skönt att få jobba lite extra på helgerna, jag inser att jag har saknat jobbet då jag tycker det är svinkul att jobba. Så det blir lagom och fördelen med Axfood är att dom har inga sjuka öppettider utan stänger kl 18 på vardagarna och kl 14 på helgerna. Efter jag stängt butiken igår så cyklade jag direkt till Boxen, jag hade med mig lite gröt som jag kunde micra och äta innan passet kl 20. Jag vet hur viktigt det är att äta bra under dagen för att jag ska kunna prestera på träningen så jag hade med mig mat för hela dagen och träningen gick bra! 

Gårdagens pass:
Marklyft 5-5-5-5-5
hitta en så tung femma som formen tillåter, mina blev: 75, 80, 85, 90, 95 kg
Både 90 och 95 kg var PB och 95 är bara 5kg ifrån mitt 1RM så en ny maxning i mark ligger rätt nära till hands nu ;) men det var superkul att marken gick så bra, det har ju varit en favoritövning för mig som jag faktiskt inte kört så himla mycket på sistone. Mest för att jag vill förbättra mig på så mycket annat, men skönt att se att styrkan sitter i trots allt :) 
Sjukt grisig metcon:
5 RFT:
21 burpees 
15 OHS 40/30
9 pullups 
= 19,10 min
första varvet gick ändå rätt bra, jag skalade pullupsen till jumping för jag får fortfarande inte till kippen. jag måste öva på det i helgen! jag skalade ner OHS till 25 kg och efter två varv så dog mina axlarna i princip, det gick inte hålla upp stången så då tog jag bort vikterna helt och körde bara på stången (15kg) de tre sista varven. den var riktigt tung och man kunde inte hämta andan eller vila nånstans, så nästan konstant jobb i 20 minuter... man var rätt slut därefter. men kul :) 

jag sov gott inatt kan jag ju säga ;) jag fick sovmorgon till kl 8 idag, och eftersom vi har självstudier idag så jobbade jag hela dagen på Axfood. det har gått bra även idag så nu känns det helt okej inför helgen då jag ska jobba :) nu är jag rätt trött igen, det blir förmodligen en tidig kväll då jag ska upp strax innan sju imorgon. 

Det är plusgrader och det är nästan barmark överallt :) så himla härligt! det här är också en bild från helgen då mycket av snön fortfarande låg kvar. 

Inga kommentarer: