tisdag 22 mars 2016

kul med snö.


Lite oklart om jag är såhär glad för ny snö? Inte så troligt, jag som trodde våren var här! Jag får väl stå ut med snön ett tag till, kul när man får snapchat på gröna gräsmattor hemifrån. 

Dagen har spenderats i skolan, vi hade först fisk-labb. Vi fick mycket mat att äta idag, det gillas! Så man blir mätt och go :) när fisk tillagas på rätt sätt är det så himla gott! Musslor fick vi också äta. Efter matlagningen så fortsatte jag och Märta med vårt grupparbete, lite dåligt fokus men fick hade fått mer gjort när vi lämnade Uni än när vi anlände, så det är ju ett steg i rätt riktning tycker vi ;) imorgon är det återigen praktiskt arbete och fokus på grönsaker sen blir det påsklov. 

Som ni märker blev det vila från träningen idag också! Men jag var trött efter en dag i skolan och med tanke på att jag ska vara ledig i en vecka förutom några timmars jobb i helgen så känner jag att jag hinner nog träna mina pass :) Det är roligare när jag slipper stressa så jag spar det, imorgon är det bästa onsdagspasset dessutom. Så nej, jag kommer inte åka hem till Kalmar över påsk, det fanns inga billiga flyg och vi firar inte påsken så värst mycket i vilket fall. Jag ska nog se till att få lite påskmat i magen trots allt, jag vet att jag brukar alltid jobba över påsk men påskbordet hos mormor och morfar är en höjdpunkt som känns lite tråkigt att missa. Jag överlever nog det! 

Inga kommentarer: