onsdag 23 mars 2016

team-wod och påskägg!

Nu har jag gått på påsklov, nääe men dom har lagt in inläsningsdagar tisdag och onsdag nästa vecka och imorgon är vi lediga så det blir en veckas ledighet. Det känns skönt och jag kommer nog kunna fylla dagarna trots att det inte blev någon hemresa. Men vad gör det när man får ett påskägg på posten!
Påskägg och lite påskpynt.

Världens bästa föräldrar har skickat ett litet påskägg till mig. Hur glad blir man inte då? :) TYP SÅHÄR GLAAAAAAD! 

Vi gick i skolan till kl 13 och sen har jag faktiskt gjort lite förberedelser för plugg, jag har skrivit rent lite frågor som man borde kunna så dessa ska jag hitta svar på imorgon eller på fredag, jaa innan veckan är slut iaf :) 

Och det är ju onsdag idag, det innebär bästa-passet på Boxen! Med ett 30 min bonus-pass med rörlighet innan, så var man lagom varm i kroppen inför team-woden: 
50 boxjumps
1 varv Barbara 
50 hang cleans 50/30
1 varv Barbara
50 wall balls 20/14
1 varv Barbara 
50 front rack lunges 50/30
1 varv Barbara 
50 deadlift 50/30
1 varv Barbara 

Barbara = 20 pullups 30 pushups 40 situps 50 airsquat
Timecap: 45 min 

Jag jobbade ihop med en tjej som heter Helena och vi blev klara på 32,09 min. Eftersom det är en team-wod så hinner man vila lite när den andra kör och på så sätt blir det lite lättare att genomföra men det är ändå jobbigt för du kan hålla ett skapligt högt tempo när du väl kör. Den var jobbig, helt klart, men jag hade förväntat mig att den skulle vara mycket jobbigare! Men roligt var det, väldigt bra stämning ikväll :) vi fick lite nedvarvning efter passet också. Hang cleans har jag haft lite problem med att få till men idag gick det väldigt bra, så det var skoj! Wall balls gick hyfsat också så jag känner mig nöjd :) 

Nu ska jag föna håret och sen krypa ner i sängen. Jag har sovmorgon imorgon, så vi får se hur länge jag kan tänka mig att sova. Morgondagens planer är att cykla bort till Avion shoppingcenter och sen träna lite lätt på kvällen. Hej hopp 

Inga kommentarer: