lördag 19 mars 2016

open 16.4



God kväll! 
Igår var det dags för 16.4 och det var ingen rolig workout. 
AMRAP 13 
55 deadlift 102/70 kg
55 wall ball 20/14 lb
55 cal row 
55 handstand pushups 

Det är helt sjukt att det här en AMRAP, om man skulle hinna igen alla reps så skulle man bara vara nöjd med det. den var sjukt tung och Matilda övertalade mig att köra Rx, jag kunde aldrig ana att marklyften skulle köra slut på mig så pass mycket. Wall ball är verkligen inte min grej så där gick det precis jättedåligt eftersom jag är så trött och fick väldigt många bortdömda.. Så jag skrapade ihop 105 reps och jag kände mig inte alls nöjd.. Visst att jag körde Rx och 55 marklyft på 70 kg är väl bra jobbat men jag ville ju komma längre.. Och på allt det här hade jag träningsvärk i ländryggen från onsdagspasset.. 

Men när vi väl kört det så stannade ett skönt gäng kvar och så lekte vi olika lekar. Jens var lekledare i vanlig ordning, han hade hittat på en rolig tre i rad-lek som jag inte var så bra på dock, haha. Men kul var det! Sen körde vi limbo, det är mer min grej och där vann jag på 72,5 cm!! Helt sjukt. Vi lekte något mer men efter limbon fick jag packa ihop och cykla hem eftersom jag skulle vara på jobbet tjugo i åtta imorse. Jag sov väldigt dåligt inatt , men det gick bra att jobba och det var väldigt lugnt på jobbet idag. Men det är kul att ha något att göra. 

Eftersom jag inte var nöjd med 16.4 igår så ville jag göra om den, men skalad. Så jag cyklade hem efter jobbet och åt mat och tog en powernap på 30 minuter och jag var inte ett dugg taggad när jag cyklade iväg till Boxen för en repris men tänkte om jag inte vill när jag väl kommer dit så kan jag träna något annat. Jaaaaa som ni vet när jag tänker så, så händer det aldrig för jag hinner tagga till på cykeln. Plus att jag rullade ryggen och stretchade innan och värmde upp en bra stund, den skalade såg ut såhär:
AMRAP 13 
55 marklyft 43kg 
55 wall ball 10 lb
55 cal row 
55 hand release pushups 

Mitt mål var att hinna till armhävningarna och åtminstone klara ett par stycken och jag hann precis klart med rodden och började på en armhävning men jag orkade inte trycka mig upp. Haha :) jag körde dock med en 14pounds boll för vi hade ingen på 10 och jag behöver öva på att kasta med den. Marklyften var väldigt lätta mot gårdagen så det kändes bra. Så nu är jag mer nöjd och jag har ju gjort alla andra skalade och det är roligare när man kommer lite längre och klara av grejerna utan att gå in i väggen :) så 165 reps blev det! 
Eftaråt blev det ett par lätta cleans på 35 kg bara för att öva teknik och sen körde jag lite mer stretch och yoga på övervåningen, det tyckte nog min kropp om :) 

Det blir en lugn kväll, ska jobba imorgon 10-14 och direkt efter blir det tyngdlyftningsträning på Boxen :) trevlig kväll ! 

Inga kommentarer: