lördag 26 mars 2016

16.5 och glad påsk!

Glad påsk!
Igår gjorde jag lite plugg och sen taggade jag mest för sista Open - 16.5 som vi skulle köra kl 15 på Boxen, ja vi som var kvar i Ume över påsk. Totalt var vi sex personer som körde och så var det ett gäng som hejade på! Hejarklacken behövs verkligen, det gör så mycket :)

16.5 var samma workout som 14.5 , många vart besvikna men eftersom jag aldrig kört 14.5 så gjorde det inte mig så mycket.

16.5
21-18-15-12-9-6-3
Thrusters 43/29 (skalad: 29/20)
Bar facing burpees over bar 

Jag körde skalad version för nästan 30 kg är så tungt på thrusters för mig och det är en övning likt wall ball jag har svårt att få in ett flöde i. Och jag vill ändå tycka att det är kul än att köra typ tre reps och sen inte orka.. När jag körde 15.5 så var det också thrusters och där var 20 kg tungt tyckte jag. Men jag fick in flytet igår och kunde köra alla mina thrusters obrutna :) det kändes sjukt bra! Så jag fick tiden 14,03 min och det är jag supernöjd med! Jag kände efteråt att jag hade gjort mitt yttersta och inte sparat på krafterna för jag kunde knappt andas efter då jag vara låg och flämtade på golvet :) så skönt när det äntligen var över! Jag kommer öva lite mer på mina thrusters och så lär jag köra om den här fast på Rx-vikter nån gång framöver. Nu känns det faktiskt rätt skönt att Open är över, så jag kan börja gå på torsdagspassen igen utan att vara rädd att nån del av kroppen ska vara sliten till fredagen. Jag är sjukt trött idag så jag får se om jag åker iväg och tränar ikväll eller inte, jag har jobbat 7:45-14:30 idag så jag ska ta en powernap nu tänkte jag i vilket fall :)

Igårkväll blev jag bjuden på påskmiddag, vi hade knytis med bakpotatis och olika röror. Det var lite tråkigt att jag skulle jobba tidigt idag men att äta mat och spela spel behöver man inget vin till ;) Supertrevlig kväll!

Glad påsk säger påskharen! 

Alltså. kolla så söta kaniner! Jag hittade dom på Willys, strunt samma att påsken snart är över, jag hinner glädjas åt dom nån vecka till ;)

Inga kommentarer: