söndag 27 mars 2016

ryck upp dig dåå


Hej hopp! 
Jag skulle faktiskt plugga idag och jag lyckades göra allt det som jag bestämt att jag skulle göra. Bra jobbat! Om jag hade ork ikväll så skulle jag fortsätta, men näää jag känner mig rätt nöjd :) 

Trots påskhelg så körde vi tyngdlyftning idag kl 15, det var en tapper person som dök upp och det var jag! Så jag fick två timmars ryck-träning med en egen coach, superbra och kul för mig :) 
vi gjorde först ett complex:
1 drag från hang 
1 power snatch
1 squat snatch
x3
här jobbade jag mest på teknik och körde bara på 20 kg. 
vi fortsatte med en övning som hette drop snatch, som var supersvår men som gick bättre under tidens gång. därefter gjorde vi fyra set over head squat för att hitta en tung trea. jag gjorde ett set på 35 kg och sen failade jag att få upp 37,5 två gånger så struntade i mitt sista set, det som är störigt är att jag fått upp 37,5 kg innan men det är svårt att trycka upp den bakom huvudet. 
Sen gjorde vi några fulla ryck, jag jobbade upp till en etta på 30 kg. jag har gjort 30 en gång innan med väldigt dålig teknik så dom här kändes mycket bättre! Det är kul att ryck gick bra idag, det känns som att det börjar släppa lite :) jag måste bara bli lite snabbare under stången, men det kommer väl. Nu när Open är över så kommer man ha mer tid att öva på tyngdlyftningen och lite gymnastik som jag är dålig på :) 

Inga kommentarer: