torsdag 24 mars 2016

handstående till brygga.


Här är en del av en rolig övning som Jens körde med oss igår, du tar sats och sparkar upp dig till väggen och när du har fötterna på väggen så vandrar du ner mot golvet till du står i brygga. Du lägger dig ner på golvet för att sen resa dig upp till brygga igen och nu sätter du fötterna mot väggen och vandrar sedan upp på väggen där du känner dig säker att sparka ifrån och slå över och ställa dig på fötter igen. Ja, det finns en film på instagram men jag vet inte hur man lägger upp här :) 

Jag tränade lite allt möjligt och inte så seriöst idag, men ibland är det skönt att bara röra på kroppen. Mycket lek där jag övade på bland annat handstand pushups, pullups, hopprep, turkish get up, boxhopp - lite sånt jag är dålig på. 
Det mest seriösa blev:
Squat clean 4x3 på 40 kg 
Front squat 5x5 på 40 kg 

Imorgon är det dags för sista open - 16.5 , det ska bli kul men skönt att det är över sen! 

På förmiddagen besökte jag Avion shoppingcenter och det var sjukt stort men väldigt trevligt! :) jag tittade mest runt och shoppade inget, förutom lite cola zero på Willys, det är ju helg nu! Och jag har faktiskt gjort lite plugg ikväll, börjat att svara på några frågor, bättre än inget. hehe

Inga kommentarer: