torsdag 3 mars 2016

mellis-tips!


Hej mina vänner :) en stor del av dagen har spenderats i skolan, vi har gjort labb i köket och idag handlade det om att byta ut olika mejeriprodukter i maträtter och se och smaka av skillnaden. Kul, jag och Linnéa fick göra chokladmousse - det var inte helt otippat godast med vispgrädde ;) 
Jag har vila från träningen, det har smugit sig på lite träningsvärk i magen under dagen och med all rätt för det var ett jobbigt och roligt pass vi körde igår! 
Frontböj 6x6 på 45 kg
jag har en tendens att tappa armbågarna i botten, vilket medför att jag får sämre teknik på mina böj. men jag vet att det är en svaghet så jag jobbar på att. 
Metcon - Fight gone bad-inspirerad 30 sek on/off
3 varv av:
Wallballs 
KB-sving 
Boxjump
Pushups
Cal row
= 168 reps.
Du räknar så många reps du hinner göra på de 30 sek och vilar därefter 30 sek och byter övning, allt görs tre gånger. Fight gone bad är 1 minuters jobb, jag har aldrig kört den men den ligger högt på min to do-lista :) eftersom det var mycket vila så kunde man köra på i högt tempo när man väl arbetade. Det fanns kanske inga speciella Rx-vikter men jag körde på dom som brukar vara rekommenderade och gjorde alla mina armhävningarna på tå. Dom var sega och de sista repsen var inga snygga, men man måste öva på det man är dålig på också och när jag började på Boxen för ett halvår sen kunde jag typ inte göra en enda armhävning så processen går framåt! När man tänker efter så var det rätt mycket jag inte kunde göra för sex månader sen, men man stirrar sig lätt blind och det finns så mycket man vill lära sig hela tiden så man glömmer lätt bort de där sakerna man inte kunde från början. Att stå på händer och klättra i rep var inget jag trodde att jag skulle kunna göra, men med lite envishet så går det mesta :) inatt släpps Open 16.2 och det ska bli spännande och se vad den innehåller - planen är att köra den imorgon kväll så jag har lite folk som hejar på mig. 


Bästa melliset! Skånemejeriers yoghurtkvarg är sååå god! Min favoritsmak är ananas/kokos, jag äter två-tre burkar i veckan minst. Jag gillar även citron och jordgubbssmaken men den här är helt magisk. Jag toppar med lite müsli och lyxar ibland till det med en passionsfrukt eller fryst mango. Det finns även en vaniljsmak, men jag är inte så förtjust i vanilj på det sättet så jag har inte testat den. 

Trots vilodag så har jag varit ute och gått 1,5 h och passat på att göra några ärenden samtidigt. Skönt med lite frisk luft fast solen lyser med sin frånvaro.. Men nu har jag helg, vi är lediga imorgon och det känns sååå skönt :)

Inga kommentarer: