fredag 4 mars 2016

favoritbyxa och mat

Friyay!! Ledig dag = sovmorgon. HAHAHAHA vaknade kl 7 pigg som en mört. då jag gillar att ta en liten nap på eftermiddagen om jag har tid o så, så går jag hellre upp när jag vaknar och vilar lite efter lunchen. så ja, jag gick upp kl 7. men det känns rätt skönt att jag är tillbaka vid att vakna kl 7, det är en bra tid.

Så mycket har jag dock inte gjort idag, men det är skönt det också ibland. en liten cykeltur bort till  Maxi så jag klarar mig ett par dagar till, tycker inte ens det är jobbigt att cykla dit längre? det är sjukt vad man blir van vid saker... Imorgon ska jag cykla bort till Mediamarkt och kika på en dator har jag tänkt, jag har aldrig cyklat bort åt Umedalen och det hållet, så det blir väl ett äventyr i sig, haha. Lite plugg har jag faktiskt gjort, vi ska skriva en analys/reflektion till nästa fredag, så jag började på den idag, typ klar man vill kolla igenom den några gånger innan den skickas in.

Annars då... jaa jag har läst lite i boken. Jag har börjat på Lagercrantz bok i Millenium-serien, jag älskade Stieg Larssons så jag hoppas att den här är lika bra. Jag kommer ihåg att jag tvingade mig igenom de första 100 sidorna i Män som hatar kvinnor men att jag hade blivit lovad att den skulle vara riktigt bra och ångrar inte en sekund att jag lyssnade på det tipset. Jag sa samma sak till min mamma: ge inte upp, ge den hundra sidor så lossnar det sen. Hon lyssnade på mig :)

Jag ÄLSKAR de här tightsen från Acai som jag köpt hos Therese på Optimal fitness store här i Umeå. Hon har så mycket snyggt i sin butik, hon hade fått hem en ny leverans med såna här byxor och jag är sugen på ett par svarta men dom kommer förhoppningsvis nästa vecka. Dom är så sköna, dom åker inte ner när man tränar och är dessutom supersnygga! Så dom ska jag ha ikväll när jag kör Open 16.2 - jag kommer köra skalat och mitt bästa. det är en tuff wod med enbart övningar som jag inte är så bra på, haha :) 

Jag har laddat med mat nu. Jag kan inte äta för tätt inpå, men måste ändå ladda så jag har energi. Min nya favorit: laxburgare. Men det är ett så lätt sätt för mig att få i mig fisk plus att det tar ingen tid att laga och det är gott. Jag tog hem potatisgratäng från skolan igår då en grupp gjorde det och det som blir över får vi ta med oss hem om vi vill. Supergott, det är aldrig något jag gör själv. 

Inga kommentarer: