lördag 5 mars 2016

fight gone bad

Idag hade Victor styrt upp att vi som ville kunde komma och köra Fight gone bad och den har jag velat göra så jag passade på när det var fler som skulle köra, det är roligare än att göra den själv.

Fight gone bad:
Tre varv av:
1 min wall balls 
1 min SDHP (sumo deadlift high pull)
1 min box jump
1 min push press
1 min cal rodd
1 min vila 
Du räknar reps/kalorier under varje minut och så lägger du ihop vad du fick tillsammans under alla tre varven och det blir din poäng. Det här var en riktigt jobbig wod, speciellt dagen efter 16.2. Victor lurade oss dock och sa att vikterna var samma för både herr och dam... Så var det ju inte sen visade det sig när vi kollade upp det, men då jag trodde jag skalade SDHP så var det Rx-vikt för dam egentligen och pushpress hade jag 30kg på stången istället för 25.. Så det blev ju lite fel, men man får väl göra om den om några månader.. Jag försökte hålla ett jämt tempo och körde hårdare på benövningarna såsom wall balls, boxhopp och rodden då pressar är min svaga länk. Jag skrapade ihop 207 reps, jag vet inte om jag är nöjd eller inte, jag höll ett rätt jämt tempo men hade kunnat göra den bättre känner jag. Sen blev det lek i två timmar typ, öva på double unders, handstående och lite pullups. Emma körde lite marklyft som jag hakade på, tre set med sexor på 70 kg som kändes bra. 

Imorgon ska jag köra tyngdlyftning. Det blir kul :)

Jag har fått till kippen i pullups nu, men måste få till att jag kommer upp med hakan över stången också ;) 

Inga kommentarer: