söndag 6 mars 2016

tränat på mina ryck


Ryck från bockar, jag får gärna se sötare ut när jag lyfter , haha! 

Idag har jag kört tyngdlyftning igen, söndagspassen är bra uppstyrda och coacherna är bra och jag lär mig någonting! Fokus var ryck. Först körde vi något som hette ryckmark tror jag, vi drog bara stången upp till knät och pausade i tre sekunder där. 
Sen gick vi vidare och körde tvåor från hang eller bockar (som man ser på bilden). Jag är verkligen superdålig på ryck, men det är en tekniskt svår övning och man behöver tid på sig att lära den. Jag kommer fortsätta att öva och det blev bättre under hel tiden vi tränade. Mitt fokus är att inte dra med armarna, att jag ska sträcka ut höften och sätta mig under stången. Lättare sagt än gjort men jag vill lära mig så jag kämpar på :) Jag körde inte på mer än 25 kg och känner mig ändå nöjd med vad jag gjorde idag. 

På förmiddagen så fick jag massage av Matilda. Hon går en massageutbildning nu och behöver folk att öva på, så jag ställde upp. Gratis massage tackar man inte nej till och framförallt mina ben behövde nog det. Det här var ingen mesig massage utan hon tog verkligen i och det gjorde grymt ont på vissa ställen men som hon sa, det är bra för mig ;) Nu är klockan redan halv åtta och ja, jag spenderade en stor del av timmarna på Boxen idag med. Men när man ändå inte har något annat och göra så kan man lika gärna hänga där :) 

Inga kommentarer: