måndag 28 mars 2016

måndagsintervaller


Gud vilken lång dag! Varje gång man måste upp tidigt, som idag tjugo över sex - ja så sover man så himla bra och är supertrött, jag lovar att imorgon när jag får sova hur länge jag vill då kommer jag vakna kvart över sex pigg. 
Japp, det väntades några timmars jobb idag med. Det gick bra även om timmarna går långsamt ibland. När jag kom hem var jag helt slut och skulle bara ligga på soffan i 20 minuter efter maten, jaaa det blev mer än 20 minuter kan jag ju säga, haha :)

Kvällens pass var intervallträning, det låter alltid lite mindre jobbigt än vad det är. Men jag känner mig ändå nöjd med dagens insats med tanke på hur trött jag var innan jag cyklade iväg. 
Vi körde tre rundor av:
1 min wall balls 
1 min KB-sving
1 min burpee (utan armhävning)
1 min push ups 
1 min cal row
1 min double/single unders 
1 min vila mellan varje övning 

Vi räknade repsen för varje övning och slog ihop det, eftersom jag körde singelhopp så fick jag en rätt hög slutsiffra. Det var ett roligt pass, intervallträning är bra och det är kul att göra tillsammans med andra så man pushar sig själv. Efter passet så hängde jag kvar och gjorde inte så värst mycket. Trots att jag har nerförs hela vägen hem så är cykelturen jobbig :) 

Jag är ledig imorgon också, så jag ska ta och cykla till Maxi och så ska jag plugga! 

Inga kommentarer: