onsdag 9 mars 2016

handstand pushup - check!


Jag vart superstark i min nya Boxen-tisha så jag klarade min första handstånd pushup idag! Tjoho, kippad men ändå :) nu är jag taggad på att klara fler och dra ner på antal kuddar. Passet var tufft, på tid skulle vi göra:
60 DU
50 wall balls
40 KB swing 
30 pullups 
20 squat clean
10 HSPU
jag skalade nästan allt förutom wallballs och svingar, det var inga fina wall balls och vissa var nog knappt godkända, men den där bollen är tung. Jag har inte fått till det än, men det lossnar väl snart. När jag väl kom till cleans så gör jag en squat clean sen får jag blackout och börjar göra power clean - men seriöst? sex stycken hinner jag göra innan jag kommer på mig själv, så det var bara att börja om... Vi avslutade passet med strikta pressar som inte gick något vidare alls - men jag är så glad och nöjd över min HSPU så jag skiter i att dagens metcon gick sådär och det var ändå ett tangerat PB i press :) Sov så gott ! 

Inga kommentarer: